Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer gebruik je 'Holland' en wanneer 'The Netherlands' in de engelse taal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In principe kun je allebei te pas en te onpas gebruiken. Het betekend allebei ons land. De officiële naam is The Netherlands. Dus als je het officieel en formeel wilt doen dan moet je dat gebruiken. Als je met een Engelstalig of een met iemand in het engels communiceert en ze begrijpen je niet als je zegt "I'm live in The Netherlands" kun je altijd ter verduidelijking zeggen "I'm from Holland"of iets dergelijks, vaak kennen ze een van beide wel.

Holland is officieel in het Engels het oude gewest Holland(wat nu Noord- en Zuid-Holland is), maar als buitenlanders het over Holland hebben bedoelen ze meestal The Netherlands.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bron toegevoegd waarin het (in het engels) uitgelegd wordt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik denk dat ik maar eens naar bed moet gaan, ik begin steeds meer typefouten te maken, haha... hopelijk snap je het verhaal nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voetbal=holland
Anders=the netherlands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
holland staat voor noord en zuid Holland. nederland staat voor het hele land. dus i'm from Holland als je in noord of zuid Holland woont en i'm from the netherlands als je over heel Nederland spreekt. Dat is al zo sinds de tachtig jarige oorlog en veel mensen vergissen zich. Vroeger was noord en zuid Holland samen Holland en dat was één van de rijkste gewesten van de republiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing