waar vind ik een goede bron over eigenschappen van het "hedendaags gedicht"?
ik heb lang geleden nog poëzie geschreven.... en er enkele dingen uit voorgedragen tijdens mijn les literaire creatie.
men vond het "oubollig" maar er zaten wel goede dingen in. Dus ik zou de gedichten willen herwerken.
nu kreeg ik een resem tips, dat het niet "te toegankelijk mag zijn (want dat is passé")" bijvoorbeeld. dus ik heb een gedicht herwerkt zodat het wat minder toegankelijk was, maar dan zei de leerkracht dat "ik niet moest luisteren naar wat men voorschrijft".
De eerste keer kreeg ik ook het commentaar dat ik eigenlijk proza schreef met een poëziejasje. Zelfs over een gedicht waar ik al eens een prijs voor gekregen heb (ik was tweede). Dus ik heb ook dat gedicht herwerkt met de bronnen die ik vond over "poëzie" maar nu vindt men het "te vergezocht". Niet simpel dus.
In ieder geval; ik zou toch graag mijn gedichten "hedendaagser" maken. Nu heb ik al op internet veel opgezocht, maar krijg er geen lijn in....
Mocht me iemand dus op weg kunnen helpen.
Ik vraag geen voorbeelden van gedichten, want "hedendaags" is natuurlijk wel relatief. Ik vraag wel goede en betrouwbare bronnen over wat poëzie is. via internet of in boekvorm. Iets waar je bv. zelf al veel hebt kunnen uithalen, en wat ook herkenbaar is voor de hedendaagse poëzie.
Ik wil niet persee hoge punten scoren of zoiets, maar wel een meer hedendaagse schrijfstijl voor poëzie ontwikkelen.