Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kent iemand een goed boek over hoe mensen vroeger met dieren omgingen?

bijvoorbeeld, hadden mensen in de middeleeuwen ook al een hechte band met een dier, hoe ging men om met paarden tijdens een veldslag? ik ben zo benieuwd hoe onze relatie met dieren door de tijd is veranderd!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vraag me ook af, hadden mensen in Londen voordat er auto's waren last van alle paardenpoep op straat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb onderstaande voor je gevonden:
Papegaai van de paus | R. van Uytven
Nederlands - Paperback | 2003

Hoe gingen de mensen in de Middeleeuwen met hun dieren om? Ze leefden dichter bij elkaar dan vandaag. Dieren leverden voeding en kleding. Ze waren leuk gezelschap en onmisbare helpers voor de oorlog, het vervoer en de landbouw.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef dan even een rechtstreekse link bij de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt mij ook niet altijd om de rechtstreekse link te plaatsen en pukje zit hier nog niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar zit ongetwijfeld wat in Deirdre, de bron is echter bedoeld om het te kunnen raadplegen, dan zou het zoveel handiger zijn als dat een rechtstreekse link is, vandaar mijn opmerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, sorry, kreeg het niet voor elkaar, in andere berichten wel. Weet ook niet waarom het niet werkte. Kreeg je hier een link die je niet kon aanklikken en dat schiet ook niet op. Ik dacht als ik titel en schrijver er neer zet met een linkje van bol.com dan komen ze er vast ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem, wel een goed antwoord in ieder geval.

Andere antwoorden (2)

er bestaat een hele serie 'de aardkinderen' (o.a 'de stam van f holebeer' en 'de vallei van de paarden'.) speelt zich weliswaar al ver vòòr de middeleeuwen af, maar geeft vanaf het begin van de mensheid de emotionele band van mens en dier weer. heb hier heel wat uurtjes leesplezier van gehad.

Toegevoegd na 2 minuten:
moet zijn 'de holebeer'

Toegevoegd na 5 minuten:
schrijfster Jane M. Auel

Toegevoegd na 5 minuten:
schrijfster Jane M. Auel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 prachtige serie
Lees eens 'Lief dier' van Midas Dekkers. Erg geestig geschreven, over de geschiedenis van de samenleving van mensen en dier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image