Had de Bijbelse zondvloed een lokaal- of een mondiaal karakter?
2.4K
2.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De plaatsing in de categorie meningen is een interessante. (ik zou zeggen onjuist hoe je het ook bekijkt)
1 Het is gebeurd, mondiaal
2 Het is gebeurd, lokaal
3 Het is niet gebeurd (de bijbel is fictie) 1 van deze uitspraken is waar. 1 van hen is een feit. Over feiten kan je geen meningsvraag stellen, lijkt me.
2 Het is gebeurd, lokaal
3 Het is niet gebeurd (de bijbel is fictie) 1 van deze uitspraken is waar. 1 van hen is een feit. Over feiten kan je geen meningsvraag stellen, lijkt me.
kierkegaard47
8 jaar geleden
Ik zou zeggen dat dat wel kan, omdat dit wel een feitenvraag kan zijn, maar we kennen het antwoord er op (nog) niet met absolute zekerheid.
Net zoals je bv. de vraag: "bestaan aliens?" als meningsvraag kunt beschouwen. Terwijl het natuurlijk uiteindelijk gewoon zo is dat ze òf wel bestaan, òf niet bestaan. Ook één van deze twee antwoordmogelijkheden zal een feit zijn. Maar we weten nog niet welke van beide waar is.
Erna55
8 jaar geleden
Er zijn overstromingen geweest.....
Er zijn sinds het bestaan van de aarde overstromingen geweest.
Grote en kleinere.
Deze verhalen over grote overstromingen zijn door mensen honderden jaren doorverteld. Bij grote overstromingen is bijna "hun" hele wereld overstroomd.
Er zijn sinds het bestaan van de aarde overstromingen geweest.
Grote en kleinere.
Deze verhalen over grote overstromingen zijn door mensen honderden jaren doorverteld. Bij grote overstromingen is bijna "hun" hele wereld overstroomd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kierkegaard47 Het verhaal is best duidelijk toch? De vraag refereert naar de bijbelse zondvloed. Dit gaat dan ook over de bijbelse aarde en de bijbelse god. Dit staat geschreven en is dus makkelijk uit te pluizen. Of aliens bestaan is in mijn ogen niet met deze vraag te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mr Tomaat,
U noemt drie mogelijkheden. De meningen daarover verschillen. "Meningen" lijkt me toch de goede categorie.
U noemt drie mogelijkheden. De meningen daarover verschillen. "Meningen" lijkt me toch de goede categorie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@henkaren
Sterk punt.
Sterk punt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als god niet de gehele bijbelse aarde onder water had gezet, had hij de bijbelse dieren makkelijk naar 1 bijbelse plek kunnen leiden waar geen bijbels water zou zijn. Dat heeft hij niet gedaan omdat al het bijbelse leven behalve dat van de bijbelse ark weggevaagd moest worden. Dit is toch gewoon uit het boek te halen? of zie ik dat verkeerd? Dus in mijn ogen is het geen mening vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.