Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

op hoeveel landen heeft Amerika bombardementen uitgevoerd sinds de tweede wereld oorlog ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en Korea ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je de oorlogen waaraan de VS onder de vlag van de Verenigde Naties meedeed niet meetelt tel ik er 9: Vietnam, Cambodja, Laos, Libië, Koeweit, Irak, Afghanistan, Pakistan en Syrië.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Korea volgens mij ook direct na de tweede wereld oorlog @MaartenVerrips
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze hebben Korea bezet maar of ze er toen ook bommen hebben laten vallen betwijfel ik.
ronron1212
9 jaar geleden
Tijdens de Koreaanse Oorlog werden op grote schaal tapijtbombardementen door Amerikaanse Boeing B-29 toestellen uitgevoerd boven Noord-Korea. Aan het eind van de oorlog was het land grotendeels verwoest en waren meer dan een miljoen Noord-Koreanen om het leven gekomen.
ronron1212
9 jaar geleden
http://cult.tpo.nl/2015/04/24/de-grote-leider-en-de-straaljagerpiloot/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was onder de vlag van de VN en die heb ik in mijn antwoord uitdrukkelijk uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De VN werd toch na WO2 opgericht ?
Want dan telt Duitsland en Japan ook mee.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image