Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar op de wereld is de afgelopen 100 jaar (2 á 3 generaties) géén oorlog, of andere zaken waardoor welvaartsniveau drastisch is gedaald, geweest?

Ik ben benieuwd of er generaties, of ouders van generaties, zijn die nooit met oorlog te maken hebben gehad? Landen en regio's hebben soms na lange tijd van macht ineens niets meer te vertellen, of andersom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In 1815 al werd op het Congres van Wenen de "eeuwige neutraliteit" van Zwitserland erkend. Daarna heeft het land geen oorloog meer gevoerd en zijn er geen burgeroorlogen geweest. Maar Zwitserland heeft (in verhouding) na Israël het grootste leger ter wereld. Iedere man is dienstplichtig. Na zijn dienstplicht mag hij zijn geweer mee naar huis nemen en zijn vaardigheden op een schietclub (waar je over struikelt) bijhouden. Er is in Zwitserland een groeiende kritiek op het militairistisch karakter van het land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht Costa Rica....

Geen leger, geen oorlog.

Wat ook opvalt aan dat land, is dat de middenklasse sterk is vertegenwoordigt, wat volgens mij zeer goed is voor de stabiliteit van het land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing