Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik beroemde krantenkoppen vinden zoals in m'n beschrijving hieronder?

Ik ben op zoek naar beroemde krantenkoppen zoals de moord op Kennedy, maanlanding, 1ste x Top Mountainbike Everest en misschien nog wel een aantal..Weet iemand waar ik deze kan kopen? Ik wil ze graag in originele formaat inlijsten. Engelstalig..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je een originele krant wilt hebben met zo'n krantenkop, dan zul je daar op verzamelveilingen naar moeten zoeken.
Er zijn op elk gebied krantenkoppen te vinden [bijvoorbeeld de aankondiging van het uitbreken van de WOII in een Engelse krant].
Zoals gezegd, verdiep je eerst in het soort veiling dat zich daarop toelegt, misschien kun je bij een veilinghuis informatie vragen hierover. Zij horen dit te weten, hebben daar achterliggende info over.

http://www.venduhuisdeeland.nl/

http://www.sothebys.com/nl/inside/locations-worldwide/amsterdam/overview.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn voorbeeld over de aankondiging van het uitbreken van WOII in een Engelse krant is uiteraard te vinden op een verzamelveiling over de Tweede Wereldoorlog.

Zoals de moord op Kennedy [welke? John JFK of Bobby] op een Kennedy verzamelveiling gezocht zal moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Er zijn op internet talloze aanbieders die de "krant van je geboortedag" verkopen, te vinden. Dit wordt door velen een leuk verjaardagscadeau gevonden. Bij die verkopers hoef je natuurlijk niet per se de geboortedag van een bekende als gewenste datum van de krant op te geven, maar is in principe iedere krant van iedere datum verkrijgbaar. Dat lijkt mij een veel handigere oplossing voor de vraagsteller dan veilingen langsgaan: googlen met "krant van je geboortedag" dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan er naast zitten, maar voor zover ik weet is er maar een x-aantal exemplaren van zo'n oude krant beschikbaar oftewel te koop. Dan heb ik het over de krant die op die bepaalde dag uitgegeven en verkocht werd. Authentieke exemplaren gaat het dan over, niet over kopieën of scans van iets wat online staat.
Daar zit wel het nodige verschil in. Iets dat alleen maar ingelijst en een kopietje is, is niet alleen niet authentiek, maar ook niet zo duur.
Antoni
9 jaar geleden
Het lijkt mij het proberen waard.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding