Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

?Waarom worden bunkers dichtgemetseld

Als in naar bunkers ga merk ik vaak dat de ingang is dichtgemetseld .
Ik ga graag in bunkers maar waarom worden ze dichtgemetseld ?
En mag je die dichtgemetselde ingangangen afbreken zodat je er weer in kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
het is gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet een heleboel leuke dingen die je allemaal in oude bunkers kunt doen (in de jaren 80 waren ze vaak nog gewoon open - en veel daarvan lijken me inderdaad een uitstekende reden om ze dicht te metselen. Zoveel lol mogen kinderen tegenwoordig niet meer hebben ; je mocht eens een krasje oplopen.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bunkers hebben hun originele functie verloren -het is immers geen oorlog (meer) in Nederland (en België)- en kunnen nu gevaar opleveren voor bijvoorbeeld spelende kinderen. Daarom worden ze dichtgemetseld.

En nee, je mag niet zo maar openbaar of privé-eigendom vernielen door metselwerk weg te halen.
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Bovendien verzamelt zich vaak afval in de bunkers wat ook van allerlei gevaar voor de volksgezondheid oplevert. Plus !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Hier een mooi verhaal over de gevaren voor de kinderen:
http://books.google.nl/books?id=OTV0AAAAQBAJ&pg=PT27&lpg=PT27&dq=waarom+worden+bunkers+dichtgemetseld&source=bl&ots=cGM71kJuYy&sig=uH5tlH4Z5JJ4tbcTXgI8NG-exbg&hl=nl&sa=X&ei=13U-VPGmHsaS7Ab2kICIAg&ved=0CFEQ6AEwCA#v=onepage&q=waarom%20worden%20bunkers%20dichtgemetseld&f=false
Buiten vuilnisbelt, werden de bunkers ook als openbaar toilet gebruikt, smerige, gevaarlijke bouwwerken dus, waar ook ik als kind heb gespeeld.
Rieneke1
10 jaar geleden
Tevens zijn het ook overwinterplekken voor (beschermde) vleermuizen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding