Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook raadsels gevonden bij het graf van toetanchamon ? Zo ja: Welke?

Dit naar aanleiding van de opmerking die ik vandaag hoorde dat een bepaald raadsel uit het graf van toetanchamon gekomen zou zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
857

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Raadsel als ‘Het is niet m’n broer maar toch de zoon van m’n vader’? Nee.
Ik heb al veel over dat graf gelezen en gehoord, maar nooit iets over een raadsel. Lijkt me ook sterk, want het graf is inderhaast ingericht en beschilderd, zelfs de nodige grafteksten en -afbeeldingen waren niet allemaal compleet. Ik denk niet dat iemand tijd heeft gevonden om ‘the riddler’ uit te hangen. BIJ het graf is zo goed als niets gevonden.
Overigens zijn Egyptische graven over het algemeengeen plaats waar je raadsels verwacht te vinden.
Wel zijn veel vondsten uit het graf nog ‘raadselachtig’, zoals de twee foetus-mummies. Daar moet volgende week toevallig meer duidelijkheid over komen, maar dan valt er nog genoeg te puzzelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zijn dood, op 18 jarige leeftijd, is nog steeds een raadsel voor de archeologen.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
vraag je zelf eens af; wat is een raadsel eigenĺijk? Zijn alle vragen niet een raadsel tot er een antwoord op gevonden is? En zodra dat antwoord er is; is het raadsel dan nog een raadsel? Er hoeft immers niet meer geraden te worden. (ik vind van wel trouwens, iemand anders die het antwoord niet kent moet nog steeds raden) En dan mijn antwoord: Jazeker. Of ze nou wel of niet als raadsels bedoeld zijn, het feit dat de latere generaties ernaar moe(s)t gissen, geeft dus aan dat het raadsels zijn. (puur in de definitie van het woord)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft hem die schedelbreuk bezorgd?Waarom lag hij in een inderhaast gefabriceerd graf dat eigenlijk voor een ander bedoeld was?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnt geen schedelbreuk te zijn. Wel een gecompliceerde breuk vlak boven de linkerknie en een blessure(?) van de linker-enkel. Maar die zijn net zo raadselachtig, natuurlijk. ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding