Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben niet-Europese landen ook verhalen over hun ontdekkingsreizen naar 'verre' gebieden?

In Europa is Columbus erg populair als ontdekkingsreiziger naar delen van America. Ook James Cook staat er om bekend grote reizen en ontdekkingen achter de rug te hebben.

Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld Afrikaanse, Amerikaanse, Australiaanse en Aziatische inwoners van vroeger. Hebben zij nooit de drang gehad om verre reizen te maken en Europa te 'ontdekken'?
Of dat Japanners de oceaan over stoken voor de eerste keer om Hawai of Amerika te bereiken voor de eerste keer.

Het lijkt nu net alsof Europeanen alles voor het eerst ontdekt hebben. Is dit wel echt zo?

Ik begrijp wel dat al die bewoners van die gebieden ook wel andere zaken aan hun hoofd hadden vanwege oorlog en overlevingsdrang enzo, maar dat was net zo in Europa lijkt me. Veel oorlogen toen der tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zeker weten. Daar zijn meerdere voorbeelden van te geven. Het beste voorbeeld in deze is China. Dit land heeft ontzettend veel ontdekkingsreizen ondernomen. Zo zijn zij bijvoorbeeld naar Oost-Afrika, Zuid-India en dergelijke gebieden gevaren. Dit stopte op gegeven moment omdat bleek dat er weinig was waar zij wat aan hadden.
Een ander voorbeeld is een volk (zou niet weten welke.... Excuus daarvoor) die naar de Pacifische Eilanden getrokken zijn.
In Amerika en Afrika zou ik zo geen voorbeelden kunnen noemen... Wel moge duidelijk zijn dat Zuid-Amerika en Noord-Amerika met elkaar in contact stonden, wat natuurlijk ook al een enorme afstand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kenneth Clark heeft in zijn TV serie civilisation verklaard hoe het komt dat er wel Europeanen naar China gingen maar niet andersom. Dat kwam door het Christendom met zijn zendingsdrift. Zij handelden niet alleen maar verkondigden ook het geloof. De geloven van de andere landen hadden niet zo'n zendingsdrift waardoor er ook geen behoefte was om andere volken te benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing