Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de waarde van een dubbeltje uit 1980?

Heb op internet gezocht maar kan geen duidelijk antwoord vinden. dus als iemand nog een duidelijke catalogus weet op internet is het ook goed. Ik heb catawiki gevonden maar heb het idee dat dat de prijzen zijn waar mensen ze voor weg doen en niet de waarde die het heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Amadea
12 jaar geleden
Ik heb zo'n idee dat ze nog geen (eurocent-)stuiver waard zijn, en dat de waarde daarom nergens vermeld wordt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niks waard,mijn oma heeft een pot vol met centen,dubbeltjes,kwartjes vanaf 1948 ongeveer en daar is zoveel van gemaakt(en bewaard)dat je het echt niet zo snel kwijt raakt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een dubbeltje is zo goed als niets waard, omdat er nog veel te veel zijn, bijna iedereen heeft er nog wel 1 of 2 in een kastje of laatje liggen, een dubbeltje is dus zeker geen bijzonder bezit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een muntstuk(je) waar er miljoenen van geslagen zijn, krijg je hoogstens de materiaalwaarde terug en dat zal in dit geval misschien 1 cent zijn.l
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dubbeltje zal tussen € 0,35 en € 1,- waard zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier, op deze site kun je er verschillende zien.

Afhankelijk van wat er precies op staat en hoe
mooi ze er uit zien, is de waarde 35 - 50 cent.

http://www.kamphues.com/bullseye/Munten/Nederland/Dubbeltjes/Juliana/70-80%20pag%2001/original/1980%20-%200319-24%20-%20kop.html

Toegevoegd na 1 uur:
Bedenk er wel bij dat dat de prijs is die je daar moet betalen als je zo'n muntje wilt kopen.

Wil je het verkopen is het altijd een stuk minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, dan ga ik toch m'n laatjes en kastjes nog maar eens doorzoeken...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding