Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat waren en zijn de gevolgen van 9/11 op nederland?

Precies wat hierboven staat:-D

Toegevoegd na 2 dagen:
Erg bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Precies weten doe ik het niet. Maar het heeft zeker gevolgen gehad voor Nederland. Allereerst zijn de regels op het gebied van terrorisme bestrijding toegenomen. Men wilde zo'n aanslag in de toekomst voorkomen. Er komen andere trainingen en onderzoeken enz. Daarnaast zal het op de beurzen en alles ook te zien zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld de verscherpte controle op bagage en passagiers op onze luchthavens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huidig gevolg: dat we elk jaar zo rond 11 september een week lang op alle commerciële kanalen allerlei tranentrekkende documentaires over de aanslagen in 2001 kunnen bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kijk op moslims is sinds die aanslagen een stuk negatiever geworden. Iedere moslim werd (en nog steeds door sommigen) als potentiele terrorist gezien.
13 jaar geleden
De gevolgen waren en zijn nog steeds waarneembaar.
Waar ik zelf mee te maken had wil ik hier wel vertellen.
Op het moment van de aanslag, had ik een vijvercentrum en een natuurhoveniers bedrijf.
Vooral het vijvercentrum had duidelijk een hoofdseizoen een voor en naseizoen.
Een goed naseizoen ( door mooi weer) kan een slecht hoofd seizoen nog voor een deel goed maken.
Het jaar van de aanslag was het hoofd seisoen, gewoon slecht en alle hoop was gericht op het naseizoen.
Wat we hoopte, gebeurde ook, er kwamen meer klanten dan normaal en we liepen aardig de achtergebleven omzet in.
Rana Natuurpark liep ook goed, tuinwerk kwam volop binnen
Toen kwam de aanslag en het was helemaal over
Dagen lang zagen we niemand meer wat kopen, maar ook de maanden daarna was het uitgesproken slecht met de omzet.
De angst dat er ook in ons land een aanslag kon komen leek zeer goed mogelijk, of zelfs het uitbreken van een oorlog
Sinds die dag zijn de wereld en de mensen veranderd, veel dingen hadden geen waarde meer, wat zou er nog meer gebeuren.
Geld werd vast gehouden, niet uitgegeven aan dingen als een vijver of tuin.
Het gevoel veilig lekker in je eigen huisje en tuintje te wonen was voor een groot deel weg.
Jaren lang heeft dit invloed gehad op de verkoop en eigenlijk nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing