Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werden de joden vergast?

De joden gaan met velen te gelijk zogenaamd douchen, maar worden dan eigenlijk vergast. Dat weet ik wel.
Wat ik niet weet: Wat is het voor gas? En hoe kregen ze dat in die kamer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zo ver als ik weet werd de meeste vergassing gedaan door de uitlaten van tanks aan te sluiten op de gaskamers. In het begin gebruikten ze hier zelfs vrachtwagens voor waarbij de uitlaten omgeleid werden naar de laadruimte waar de joden in gezet waren. Het enige wat men dan hoeft te doen is gewoon gas geven.

Zyclon B is inderdaad de meest "elegante" oplossing van de nazi's die ook het meest bekende is. Zo ver als ik weet werd dit voornamelijk gebruikt als oplossing voor de trauma's die de tank/vrachtwagen chauffeurs er aan over hielden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze hebben inplaats van waterlijding een gaskijding aangesloten zodat er dodelijk gas uit de douches kwam wat voor weet ik niet precies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergassing gebeurde vooral met Zyklon B, een dodelijk gas.
13 jaar geleden
Ze werden allemaal in "douches" geleid. Mannen, vrouwen, kinderen, zwakkeren, ouderen... Daarna hebben de moffen de gaskraan opengedraaid met zeer een giftig gas. Nadien hebben ze de lijken begraven of massaal verbrand. Foto's van skeletten met vel over been en oogkassen waarin de duisternis geen grenzen kent flitsen zo nog voor mijn ogen van een reportage. Echt gruwelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gas dat werd gebruik heette zyklon B
en tja het werd simpelweg door douchekoppen in de ruimte gespoten.
13 jaar geleden
De slachtoffers bij aankomst in een kamp kwamen meestal met blauwzuur om,eerst expirimenteerden de nazi's op gehandicapten met koolmonoxide

Toegevoegd na 2 minuten:
Terwijl de gevangenen verbaasd naar de douchekoppen keken waar geen water uitkwam, werden Zyklon B-pellets naar binnen geworpen door dakluiken waarbij het giftige blauwzuur ontstond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilde per kamp. In Auschwitz werd het gas Zyklon B gebruikt. Dat werd geproduceerd door het bedrijf IG Farben. Ik denk dat het gas gewoon via gaten in het plafond de kamer in stroomde. Dan werden de mensen door soldaten met gasmaskers weggehaald en werden ze verbrand in de ovens, waar de firma Topf er heel veel van heeft ontwikkeld.
In het kamp Belzèc werd geen officieel gas gebruikt, maar daar werd de klus gewoon gedaan met automotoren. Dit was dan ook het gruwelijkste kamp dat er was. Toen de latere chef van Treblinka hier rondliep beschreef hij dit kamp als een hel op aarde, en de soldaten waren enkel duivels.

Toegevoegd na 20 minuten:
De ovens van Topf und Söhne werden overigens speciaal ontwikkeld voor dit doel. Het waren superzuinige ovens die 24 uur per dag konden branden op het lichaamsvet van de lijken zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben de mensen daar naar binnen gedaan;
opgesloten. en dan hebben ze een soort blauw kristal in een vuur gedaan.
da begon te smelten en te roken en er was een soort gas onstaan dat via de buizen naar de kamer ging.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je dit gas in ademd dan worden je longen stil gelegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing