Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet een (Nederlandse?) roman over een familiedrama op een feest?

Wat ik me herinner is dit:
Er is een stel en er komt een feest ter ere van de verjaardag van de vrouw (haar 50ste?). Dan blijkt de vrouw de man te willen verlaten maar op het feest komen er allemaal problemen naar buiten. . Hun dochter (die voor het feest als verrassing uit het buitenland (Japan?) zou komen, blijkt een vliegtuigongeluk te hebben gehad op weg naar huis en blijkt een relatie te hebben (gehad) met een veel oudere getrouwde vriend van de familie.

Ik denk dat het een relatief nieuw boek is, in elk geval na 2000 maar weet het niet zeker, het kan van een Nederlandse schrijfster zijn maar ook dat weet ik niet zeker.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je bedoelt de psychologische roman "Het dilemma" van B.A. Paris, uit 2020. Vertaald uit het Engels. Livia geeft een groot feest ter gelegenheid van haar veertigste verjaardag. Zij heeft er lang naar uitgezien. Dochter Marnie studeert in Hongkong. Haar vader Adam heeft als verrassing geregeld dat zij voor het feest naar huis komt, maar op de dag van het feest verneemt hij over het ongeluk. Nu staat Adam voor het dilemma of hij dit aan Livia zal vertellen of haar die paar uren het vrolijke feest gunt.
Amadea
2 maanden geleden

Andere antwoorden (1)

Het boek dat je zoekt is waarschijnlijk "De meeste mensen deugen" van Rutger Bregman, al past het niet precies bij je beschrijving.

Een andere mogelijkheid zou "De laatste getuige" van Anna Enquist kunnen zijn, maar opnieuw, dit is niet exact wat je beschrijft.

Het kan ook zijn dat je het hebt over "De feestgangers" van Marente de Moor, gezien het de thema's van feesten en familiale drama's verkent, maar dat is ook niet een exacte match.

Omdat het vrij specifiek is, kunnen jullie je ervaringen of andere suggesties delen, misschien dat iemand het juiste boek heeft?
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing