Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je beter engelse boeken lezen?

Heyy! Ik ben net weer heel veel gaan lezen. Ik merk dat de engelse boeken mij veel meer aantrekken qua covers en verhaallijnen zelf. Ik kan best wel okay engels lezen, ik snap het verhaal wel, maar sommige woorden blijven voor mij echt een raadsel wat ze betekenen. Mensen een tip om mijn engelse woordenschat te verbeteren zonder extreem veel moeite?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het lezen zelf zorgt er voor dat je je woordenschat langzaam maar zeker verbetert. Tot die tijd kun je moeilijke woorden opzoeken; Google translate werkt redelijk; ook bv thesaurus.com (geeft synoniemen en betekenissen) is handig.
3 jaar geleden
Door het lezen zelf verbeter je je woordenschat al. Probeer de betekenis van een woord wat je niet kent uit de context op te maken: wat zou een onbekend woord in deze zin kunnen betekenen? Als je een woord vaker tegenkomt, en / of je snapt een zin / scene echt niet zonder dat je de betekenis van een woord kent, zoek het op. Dat doe ik bijv. als ik een studieboek in het Engels lees: googletranslate op de computer erbij houden. En de betekenis opschrijven: je komt het woord dan vast wel vaker tegen.
en ik wens je veel plezier: er zijn ERG leuke Engelse boeken, en het is ERG leuk om ze in de originele taal te kunnen lezen!
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing