Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je ervoor zorgen dat je geen hele regel vol schrijft? (zie uitleg)

Bij de Harry Potter boeken zie je vaak zinnen die midden op de regel stoppen (wel afgeschreven zinnen), om een nieuwe alinea aan te geven.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook met een zin kan stoppen ergens bij het midden van die regel.

Als er een voorbeeld nodig is om de vraag te verduidelijken meldt dat dan even, dan plaats ik een link.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier dan maar even een link om extra duidelijk te maken wat ik bedoel:

http://docs.google.com/Doc?docid=0AfOHIMqM-GYGZDlzNGJnc180MXRyNWtucDU4&hl=en

Toegevoegd na 10 minuten:
Even nog 1 ding: Ik vind het persoonlijk niet mooi om bij elke nieuwe alinea een witregel neer te zetten. Ik wil het best overwegen, maar pas als deze manier mislukt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik vind het niet de mooiste manier, om een nieuwe alinea aan te kondigen. Een witregel ( regel overslaan) vind ik veel duidelijker en mooier. Overweeg die optie eens, in plaats van met kunst en vliegwerk halverwege een regel uit te willen komen, met je tekst.

Als je perse wel voor de door jouw omschreven manier van nieuwe alinea wil gaan, dan kun je het beste, nadat je de tekst geschreven hebt, met het tekstverwerkingsprogramma, door middel van het invoegen van extra leestekens en spaties, tot halverwege de regel komen. Maar nogmaals, ik vind het niet de meest stijlvolle manier, om een nieuwe alinea in te luiden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
dat is oefenen oefenen oefenen, woorden weglaten, woorden toevoegen etc. Er is niet een vaste manier om dat voor elkaar te krijgen, maar elke keer net genoeg schrijven om die halve regel te krijgen.

Zoals hierboven al is beschreven zijn er makkelijkere manieren om een nieuwe alinea aan te kondigen, want op deze manier kun je soms te veel weglaten of toevoegen om maar die halve regel te bereiken, wat het verhaal niet zal helpen, want daar gaat het in de eerste plaats toch om?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien ik Harry Potter er toch bij had, heb ik daar even gekeken.

Binnen een alinea worden zinnen gewoon achter elkaar doorgeschreven. De alineaopmaak staat op 'Uitvullen' zodat de tekst rechts ook mooi recht uitlijnt. Wanneer je een nieuwe alinea wilt beginnen, geef je een zodat de regel daar eindigt en er een nieuwe alinea begint.

Of de laatste regel van een alinea in het midden eindigt wordt dus alleen bepaald door de lengte van de laatste zin van die alinea.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn drie zaken die door elkaar heen spelen
1. uitvullen van de regels,
2. laatste regel an alinea niet uitvullen
3. nieuwe alinea beginnen met een 3 tabs.
Dat kun je niet met de hand regelen, dat moet in de wordprocessor instelbaar zijn en ik heb het even getest. In Openofficce is dat alles goed in te stellen.
Je moet wel weten, dat je alleen an het einde van een alinea een RETURN moet geven. Verder via Format/Styles ans Formatting aangeven, dat First Line Indent wenst. Via Format/Paragraph kun je alles instellen.

Ik denk dat het met MS Office ongeveer hetzelfde werkt, alleen moeilijker te vinden.

Ik neem aan, dat je met een open format werkt, anders kom je later in de problemen. Het DOC formaat is niet goed.

And that is all.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opensourcefundamentalist? Er zijn legio schrijvers die naar volle tevredenheid werken met MS Office. Er is niets inherent mis met het .doc-formaat. Je kunt allerlei redenen hebben om met een ander formaat te werken, maar dat is wat anders dan dat .doc 'niet goed' is en je erdoor 'in de problemen' zou komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een heleboel redenen waarom opensource .doc niet is. Het is geen gestariseerd Mimie type, en ik kan mijn office bestanden uit het verleden niet zonder ingewikkelde conversies meer lezen. Daarom heb ik vanaf een gegeven moment alles opgeslagen in een RTF bestanden. Het is ook niet voor niets dan men in Duitsland compleet is overgegaan of odf. Het gaat niet om de software, maar om de bestanden. Als Youris een boek aan het schrijven is, dan moet dat over 25 jaar nog toegankelijk zijn, en dat is het met .doc ZEKER niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betekend dit dan ook dat je je niet meer druk hoeft te maken om alinea's maken of moet ik dat nog wel doen
Heel eenvoudig: stel Word (als je daarmee werkt) in op 'uitvullen'. Dan worden automatisch alle regels van een alinea uitgevuld, behálve de laatste regel van een alinea.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding