Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dit verder uitbreiden en verbeteren?

Ik ben bezig met een beschrijven, maar het loopt niet helemaal lekker. hoe kan ik dit verbeterem en uitbreiden.

Om dit stuk gaat het:

Haar donkere blonde haren weerkaatst het felle zonlicht. De zachte waas van haar diepe groene ogen, komt tot leven met een lichtte twinkeling van grijs en blauw, die ervoor zorgt dat haar ogen stralen. Haar mooie fluwelen huid stak mooi af tegen haar prachtige witte tanden.

Toegevoegd na 4 uur:
Het nieuwe stukje is:

Haar donkerblonde haren weerkaatsten, het felle zonlicht. De zachte waas van haar diepgroene ogen, komt tot leven met een lichte twinkeling van grijs en blauw, die maakt dat haar ogen stralen. Haar zachte, fluwelen huid vormde een schitterende omlijsting van haar prachtige witte tanden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Haar donkere blonde haren weerkaatsEN (HAREN IS MEERVOUD)het felle zonlicht. De zachte waas van haar diepe groene ogen, komt tot leven met een LICHTE twinkeling van grijs en blauw, die ervoor zorgt dat haar ogen stralen. Haar mooie fluwelen huid stak mooi af tegen haar prachtige witte tanden

Zijn haar ogen diep of zijn ze diepgroen? onee ze zijn grijs en blauw
En 2 keer mooi in 1 zin is niet mooi.
lijkt me eng om zo volmaakt te zijn, maar daar vroeg je verder niet om ;)
anneliez
14 jaar geleden
Eerst de fouten er uit.
Haar donkerblonde (niet donkere blonde, da's een tegenstelling) haar weerkaatst (of haren weekaatsten, dat mag ook) .....
De zachte waasvan haar diepgroene ogen (ik neem althans aan dat de ogen diepgroen van kleur zijn, en niet groen EN diep) . Een lichte twinkeling met één T.
In plaats van ' die er voor zorgt...' zou ik schrijven ' die maakt dat haar ogen stralen'
Mooie, fluwelen huid (komaatje tussen de opsomming). Twee keer mooi is ook niet mooi, dus voor één van de twee zou ik een ander bijvoeglijk naamwoord kiezen.

Die hele laatste zin voelt niet zo lekker trouwens. Afsteken betekent een groot contrast vormen. Dus tenzij haar huid erg donker is (wat kan natuurlijk) loop het niet. Is ze inderdaad heel donker (wat ik dan weer een aparte combi met die blonde haren vind), dan zou ik er een mooi contrast van maken, niet ' afsteken bij' , dat doe je eigenlijk alleen als je het negatief bedoelt.

Ik zou meer kiezen voor iets als ' Haar zachte, fluwelen huid vormde een schitterende omlijsting van haar prachtige witte tanden' ofzoiets.

Afgezien van dat het een beetje kazig is, mankeert er dan verder niks aan. Als dat kazige in het verhaal past, niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar donkerblonde haren, lichtte mooi op in het felle zonlicht.
De haar diepgroene ogen, gaven me een fijn en niet te verklare gevoel, door een mystieke twinteling van grijsachtig blauw, straalde haar ogen.
Haar door de zon getinte huid, stak prachtig af, bij haar hagelwitte tanden.
Oh, wat was ze toch betoverend, mijn Lisa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en verder met: Jammer genoeg was de etterend paarsrode bochel die begon onderin heur rug en een uitloper bleek te hebben tot in haar linkerborst voor mij een dermate zware breuk met het ideel visuele kader waarin ik door de pep en pop reklametechnisie ben grootgeworden dat ik besloot mijn pipo in de pen te houden en de inkt droog tot ik een en ander in de kaders van een geheel andere werkelijkheid verwerkt zou hebben, mogelijk dan al grijs en zo gerimpeld als een doorweekt stukje roggebbrood maar al levende leert men zei mijn opa al en die keek op een dag ook heel anders dan daarvoor naar de foto van zijn lief op het veenkoloniaal eiken dressoir dat onder de koekoeksklok waar ik als jong kind menig uur had doorgebracht tot het vogeltje de volgende regenbui kwam aankondigen en trapte het gaspedaal van mijn Fiatje tot zo ongeveer het nivo van het asfalt in. See you at the roses!

Oftewel: schrijven is toch vooral jezelf op de hak nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing