Waar kan je tegenwoordig nog een boek bestellen met een ISB nummer?
Ik wil 6 boeken bestellen van Raymond E Feist. Het gaat hierbij om de keizerrijk trilogie en het conclaaf der schaduwen trilogie.
Ik wil de gebonden versies en allemaal van dezelfde uitgaven. Ze zijn namelijk meerdere malen uitgegeven en ook door verschillende uitgevers. Ik heb behalve die 6 boeken de rest van zijn boeken al en daarom wil ik dat de rest er mooi tussen past met hun kaften.
De volgende link is van een eBook maar die heeft als plaatje de kaft zoals ik hem wil: http://www.eci.nl/ebooks/het-conclaaf-der-schaduwen-3-de-terugkeer-van-de-banneling-ebook-9789460923975
En dus niet: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/PaoAAOSwoydWtehr/$_84.JPG
Datzelfde geld voor de keizerrijk trilogie : http://d.gr-assets.com/books/1423994285l/24939082.jpg
Vroegah....ik ben oud...liep ik gewoon met een briefje met daaropeen ISBN de bruna in of eventueel een boekwinkel. Maar bij Bruna en de boekwinkel waar ik geweest ben kunnen ze de boeken niet bestellen!
Ik wil deze boeken niet tweedehands kopen. Bij een heleboel boeken maakt me dat niet uit. Maar er zijn uitzonderingen, dit zijn:
- De wetten van de magie
- Harry Potter
- Game of Thrones
- Raymond E Feist
De ISBN's
9789089681850
9789089681867
9789089681874
9789022562079
9789022562086
9789022562093
https://www.titelbank.nl/pls/ttb/f?p=103:4012:0::NO::P4012_TTEL_ID:2117140&cs=39CF20C9F7AA5479CCC632E6C4A2CBDC7 De CB-database is voor ons niet te doorzoeken, daar zal je je op moeten abonneren. Dus waar dat vorige stuk nou over piept snap ik niet zo goed. Ze geven in ogen een onjuiste weergave of krom geschreven stuk. 1. Je vraagt een ISBN-nummer aan. Je bent vindbaar in de bovenstaande database (ISBN).
2a. Als je het idee hebt dat je veel verkocht gaat worden in boekhandels, betaal je aan CB zodat ze jou boek helpen te vinden via een systeem.
2b. Als je zelf de verkoop wil regelen betaal je niet en kom je niet in dat systeem.
3. Als je boek uitverkocht is zal het uit het CB-systeem gehaald worden. Boekhandels werken met het CB-systeem (welke werkt met ISBN-nummers die ze daadwerkelijk kunnen leveren). Werken met puur de ISBN-database is zinloos. Ja we zien dat het een titel is mevrouw. Dan wil ik die! Dan zou de boekhandel ergens moeten gaan zoeken waar de verkopende partij zit, als die nog ergens zit, en als het boek nog verkrijgbaar is. Ze zouden dan wellicht de zelfverkopende auteur moeten gaan contacteren. Maar dan zouden ze dus het volle pond moeten betalen+verzendkosten + de winst die ze er nog aan over willen houden. De boeken die jij wil hebben zullen in het CB-systeem hebben gestaan, maar zeg rond 2011-2013 eruit zijn gehaald omdat CB er achterkwam dat alle exemplaren verkocht waren.
Nee, maar zo vasthoudend aan een onwaarschijnlijk denkbeeld dat ik graag wil weten waar we staan. Ik probeer er lappen tekst tegen aan te gooien om je in te laten zien hoe het zit. Als je een keer zegt, "ah ik vat hem nu", kan ik die moeite staken. Wat Bruna dus zegt, zal een korte versie zijn van het CB-online verhaal. Dat heeft niets te maken met het ISBN-nummer. Nog steeds kunnen ze wat met een ISBN-nummer alleen moet dat ISBN-nummer wel een deel zijn van de kleinere CB-online database. Een uitverkocht boek zal niet in die database voorkomen. Dat zou ook geen enkel nut dienen, behalve dat de verkoopster kan zeggen: Dat is inderdaad de juiste titel bij het nummer, maar deze niet leverbaar. (Helemaal onhandig zou het niet zijn als duidelijk wordt of het een uitverkocht boek zou zijn of een boek wat nooit verkocht is via CB). Jij valt onjuist boekhandels aan. Het zou dan wel handig zijn als je op een gegeven moment aangeeft dat het idd logischer is dat je met een boek uit 2009 (7 jaar oud) je niet meer de luxe hebt om een nieuw exemplaar in de gewenste binding te vinden. Of zeg ik nou iets heel geks? Waarom heb je uberhaupt besloten om naar de boekhandel te gaan? Waarschijnlijk omdat bol.com het ook niet kon leveren en die zullen niet veel meer boeken kunnen leveren dan wat een boekenzaak zal kunnen leveren, die zullen immers ook met CB-online werken. Wat is waarschijnlijker?
-Je gewenste boek is uitverkocht, alle boekhandels loggen in op hetzelfde bestelsysteem(CB), met hetzelfde resultaat.
-De door jouw bezochte boekhandelaren kunnen niet meer met ISBN wat bestellen. En ergens bestaat er een handelaar die wel elk boek ooit uitgebracht met ISBN nieuw kan verkopen. (Uitverkochte boeken bestaan niet?).
Wel tweedehands maar als er zorg vr gedragen hebben zie je dat niet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.