Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe spreek ikzelf een luisterboek in?

Onlangs heb ik zelf een boek geschreven en uitgegeven. Het is in alle Nederlandse en Belgische (online) boekwinkels te koop.

Ook is het verkrijgbaar als e-book.

Nu zou ik mijn boek ook als luisterboek op de 'markt' willen brengen. Enig speurwerk op internet leverde mij een aantal commerciële stemacteur op die dit voor me willen inspreken. Echter, is hier dan een flinke investering voor nodig.

Nu dacht ik zelf het boek in te spreken maar...hoe doe ik dat?

Bestaat er een pasklaar computerprogramma voor en waar moet ik dan rekening mee houden?

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn pasklare computerprogramma's maar die zijn erg kostbaar.
Natuurlijk kun je een heleboel zelf doen, mits je zelf natuurlijk goed kunt voorlezen, maar ook dat is iets dat je kunt leren / oefenen.

Om te voorkomen dat je zelf helemaal moet leren editen - wat een hele klus is die ongeveer net zo lang duurt als het voorlezen zelf - kun je het best een eenvoudig opnameprogrammaatje kiezen, een ruimte zoeken waar geen bijgeluiden te verwachten zijn, en niet te lange sessies achter elkaar voorlezen. Later kun je alle bestanden weer tot een geheel (in hoofdstukken, dat wel) aan elkaar plakken.

Een heel makkelijk programmaatje dat ook niks kost - en waarmee je in elk geval leuk kunt oefenen - is http://www.apowersoft.nl/gratis-online-audio-recorder. Maar er zijn er zeker meer ; gewoon een kwestie van uitproberen. Hoe professioneel het moet zijn hangt uiteindelijk af van het doel dat je er mee voor ogen hebt en de grootte van de markt die je ermee denkt te bereiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing