Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de meest omstreden boek allertijden.?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (15)

Het wetboek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk mein kampf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de bijbel, zonder twijfel. Er is geen enkel boek waar zoveel oorlogen om zijn gevoerd. Met op de tweede plaats de koran, om dezelfde reden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Candide, de klassieke Franse satire van Voltaire

En ik geef je nog een top tien ia de Link...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat Mein Kampf is van de A. Hittler.
In veel landen is dit boek zelfs verboden. Ook in Nederland had ik begrepen maar daar schijnt verandering in te komen. Dit boek zou eigenlijk voor iedereen verplichte stof moeten worden zodat iedereen een beetje inzicht krijgt in een gestoorde geest van een persoon die zijn volk naar de waanzin van oorlog en rassenhaat heeft geleid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De voorspellingen van Nostradamus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Bijbel op de eerste plaats.

Misschien de Koran op de tweede.

Maar dan komt toch zeker:
Mein Kampf
De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is. In 2007 wilde Ronald Plasterk dat het weer vrij te krijgen zou zijn, maar daar was geen kamermeerderheid voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij het boek van Salam Rushdie ivm de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anne Frank
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het afvalboek van dr atkins
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het gaat om publiciteit en negatieve aandacht ga ik voor de duivelsversen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allertijden: de bijbel.
Simpelweg omdat dit boek al erg oud is en er weet ik niet hoeveel oorlogen om gevoerd zijn.
Het boek is door verschillende geloofsstromingen ook op heel veel diverse manieren geïnterpreteerd, ik ken geen ander boek dat zoveel interpretaties kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook de Bijbel of de Koran, maar niet omdat daar oorlogen om zijn gevoerd. Over de interpretatie van de tekst zijn eindeloze discussies gevoerd door theologen en hun volgelingen en hebben religieuze stromingen zich steeds weer afgesplitst, zoals de gereformeerden in 1926 over de vraag of de slang van Adam en Eva nu werkelijk had gesproken. Tegenwoordig is de invloed van theologen in de westerse wereld afgenomen, maar binnen de Islam vinden nog wel heftige geloofsdiscussies plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing