Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ligt het boek 'One second after' niet in de bibliotheek?

Op mijn zoektocht naar boeken voor de vakantie was een van mijn gewenste exemplaren 'One second after' door William R. Forstchen. Het was een bestseller bij de New York Times, dus ik ging ervan uit dat ik het boek zou kunnen lenen in de bibliotheek. Tot mijn spijt stond het boek überhaupt niet in de catalogus en na wat klikjes zag ik hem ook niet bij de grote(re)
catalogus van de OBA.

Waarom kan ik dit boek nergens lenen? Hij wordt wel gewoon verkocht in Nederland, heb ik gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

De OBA heeft het boek nog wel, maar alleen een editie in het Turks. Mogelijk is het boek vroeger in de collectie aanwezig geweest (het boek dateert uit 2009), maar soms verdwijnen titels als ze niet worden teruggebracht, of oud en vies zijn. De titel is in het Engels niet in Picarta (de catalogus van de grote Nederlandse bibliotheken) terug te vinden. De dichtstbijzijnde bibliotheek die het boek in bezit heeft is de bibliotheek van Nottingham. (Worldcat).
Via de site Boekwinkeltjes.nl is de titel nog wel te koop in het Engels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bibliotheek koopt nu eenmaal niet elk boek dat gedrukt is.

Dat is nu eenmaal het nadeel van bibliotheken. Als je specifieke wensen hebt (herkenbaar probleem voor mij), zit er weinig anders op dan zelf kopen.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing