(Jeugd Roman) Wie weet de titel van dit boek?
Ik ben de titel van een van mijn favoriete boeken uit mijn jeugd vergeten. wie kan mij helpen!
Het boek speelt zich af na een nucleaire 3e wereldoorlog. Door deze nucleaire oorlog zijn de continenten op aarde verschoven, Europa, Azië, Amerika, vrijwel alle continenten op Groenland / Antarctica na, zijn veranderd in een grimmig, uitgedroogd landschap.
Groenland / Antarctica ( ik noem ze beiden op omdat ik mij niet meer kan herinneren welke van de 2 het was) is daarentegen van een ijskoude omgeving veranderd in een heel mooi, groen Scandinavisch-achtig landschap.
Een groepje overlevenden van de oorlog zijn per toeval tegen het continent aangelopen en zijn daar gaan settelen. Ze leven er zonder elektriciteit, gas, stromend water etc. De bevolking word bestuurd door vrouwen. Dit is omdat de mannen de schuld krijgen van de oorlog en mannen daarom ook geen leidersposities in de gemeenschap mogen hebben.
Op een gegeven moment in het verhaal komt er een groep "bandieten" per toeval het continent tegen met kwade bedoelingen.
Verder zal ik niet gaan vertellen want dan spoil ik het verhaal!
Is er iemand die dit verhaal herkent?
Mike
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.