Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgen we op school rare boeken die we MOETEN lezen?

Ik word er helemaal ziek van dat we als een gek zoveel boeken moeten lezen!
Werkt het wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat noem je veel? Ik moest voor m'n eindexamen 40 boeken voor Nederlands lezen, en bij elkaar 60 voor de drie talen....En in mijn klas waren er veel, die er meer gelezen hadden, omdat ze nog een boek persé op hun lijst wilden zetten, omdat ze het zo goed vonden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het werkt wel. Als ik vroeger op school niet dat zetje om boeken te lezen zou hebben gekregen, dan zou ik bij lange na niet zoveel boeken en kennis hebben vergaard dan dat ik tot nog te heb gedaan. Vergelijk het met zwemlessen of autolessen, doe je ze niet, dan ga je later ook niet zwemmen of autorijden. Lees je die boeken dus niet, dan zul je later ook nauwelijks lezen, en dat heeft weer slechte invloed op de ontwikkeling van heel wat van je talenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat er (hoogst waarschijnlijk) over nagedacht is wel boek gelezen dienen te worden, en we niet altijd leuke dingen kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet altijd??? dwz dat we SOMS wel wat leuks zouden doen, ik kijk er alvast naar uit!
Soms vindt een school het belangrijk dat de leerlingen bepaalde literatuur gelezen hebben, hun leesvaardigheden verbeteren of bepaalde andere vaardigheden aanleren door middel van een boek te lezen en hier bijvoorbeeld vragen over te beantwoorden.

De specifieke reden kun je het beste vragen aan de leraar die je de opdracht gegeven heeft.

Ga lekker in het zonnetje zitten lezen, leg een zak chips ernaast of spreek met jezelf af dat je elke dag een hoofdstukje leest voor het slapengaan.

Zo beroerd kan het dan toch niet zijn? :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb onvoldoende druk gekregen om te lezen, vandaar dat ik nu na mijn pensioen alles moet inhalen. Vaak denk ik, hoe jammer het is, dat ik niet op 5 jarige leeftijd begonnen ben met het lezen van serieuze boeken, en dat ik op 3 jarige leeftijd niet verplicht was om grieks en latijn te studeren. Daar is het helaas nu te laat voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor alles die op school leest zijn nuttige dingen, alleen sommige dingen snap je of begrijp je iets later.. Niet alles die je leest zijn gelijk te snappen. Alles heeft een tijd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding