Ik zoek boektitel, de vertelling speelt in een stad met heuvel (Boedapest?Praag?), over het leven van een jongeman, met zijn vrienden (een broer+zus)?
Ik zoek de titel van het boek (in Nederlands) dat speelt in een stad (Boedapest?Praag?...) waarbij het leven van de hoofdpersoon als jongeman en jongvolwassene wordt beschreven. De stad heeft een berg, waarop een kasteel of zoiets staat. Daar woont een addellijke familie met 1 zoon en 1 dochter, waarmee de hoofdpersoon bevriend raakt en samen 'groeien ze op'. Ik zou dat boek graag nog ns lezen ... Maar wat is de boektitel of de naam van de schrijver toch???
Toegevoegd na 2 dagen:
Het is een roman, in de sfeer van Schaduw v.d. Wind ( Ruìz Zafon) of De Vliegeraar (Hosseini) en ik denk ook uit die tijd: ca. 2001-2005?
Wat ik herinner, is dat het verhaal gaat over een schoolgaande jongen die soms door de stad zwerft, dan de àndere jongeling ontmoet (die in het kasteel op de heuvel woont) en later ook zijn zus. Er spelen mysterieuze zaken. Ze groeien op en ik meen ..... maar dat weet ik niet zeker! ....dat hij zn stad verlaat, de wereld in gaat.
Zóooo gek dat t verhaal maar door mn hoofd blijft spoken maar dat ik maar niet op de titel of naam van de schrijver kan komen! Ik zou het boek heel graag nogmaals lezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.