Hoe heet dat prentenboek over de geschiedenis voor kinderen?
Enkele jaren geleden heb ik een groot boek gehad dat ging over de geschiedenis van de samenleving op deze wereld.
Het was een erg groot boek dat volledig bestond uit full colour afbeeldingen, deze afbeeldingen besloegen altijd twee pagina's zodat je het hele boek kunt openslaan en de afbeelding kunt bekijken.
Op elke twee bladzijden uit het boek, ofwel elke afbeelding, stond een periode uit de geschiedenis. Vooral gericht op de samenlevingen destijds. Ik kan me nog herinneren dat de eerste afbeelding over de periode van jagers en verzamelaars gaat.
Op elke afbeelding was tevens een persoon te vinden wie, als ik het me goed herinner, met een tijdmachine gekomen was. Het was een soort "extratje", vergelijkbaar met Waldo/Wally. Hij zat in ieder geval verstopt. op de eerste afbeelding was hij te vinden in het midden, boven in de bomen.
Binnenkort is een goeie vriend van mij jarig en hij is docent + een groot fan van mooie (prenten)boeken gericht op jeugd, zodat hij dit in zijn lessen kan gebruiken. Nu lijkt me dit een erg leuk cadeau maar heb geen idee meer hoe dit boek heet, of wat zijn ISBN is, kan iemand mij daarmee helpen?
http://www.bing.com/images/search?q=het+begin+van+alles+winkler+prins&FORM=HDRSC2#view=detail&id=D3A6373A7331F2EF8E082901897FF67742A1D46B&selectedIndex=1
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.