Hoe moet ik alle witregels en zo toepassen op een teks?
ik schrijf een boek maar pas vandaag zag ik wat ik miste. overal in echte boeken staan overal witte vlakken van nieuwe alinea's en gesprekken en zo. kan iemand mij een goed voorbeeld geven van hoe dat in zijn werk gaat?
Toegevoegd na 2 uur:
(ik heb even een klein stukje opgeschreven uit mijn boek (een droom)) en ik wil graag even kijken of ik het nu goed heb gedaan.
Ik fiets keihard naar school. Het lijkt alleen of ik niet vooruit kom. Ik trap zo hard als ik kan maar het lijkt alsof mijn botten van rubber zijn en mijn spieren van gelei. Langzaam maar zeker zie ik de school maar ik ben nu al bijna te laat. Dan hoor ik de bel gaan. Oooh shit nu moet ik echt op gaan schieten. Ik stap van mijn fiets af en ren maar naar school, zodra ik binnenben ren ik naar mijn kluisje maar opeens sta ik in een vol klaslokaal.
De leraar zegt boos: ‘ja hallo als we nou allemaal gewoon het lokaal in renden….’
Ik stamel dat ik dacht dat hier mijn kluisje was.
‘nou dat heb je goed verkeerd jongetje, wat is je naam eigenlijk?’. ‘Thomas Davids meneer’ antwoord ik hem. De hele klas moet een beetje grinniken bij het gezicht van de man dat langzaam aan rood aanloopt.
‘ik zal de rector op de hoogte brengen van dit brutale gedrag dit is onacceptabel!’ snauwt de man. ‘en nou wegwezen!’ dondert de stem
dus graag jullie reacties/verbeteringen hierop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.