Kent iemand de titel van een boek waarin jezelf een misdaad moet oplossen? (zie extra uitleg)
Op de basisschool heb ik ooit een boek gelezen waarin een misdaad gepleegd werd.
Wat dat was weet ik niet meer. Kan moord zijn maar dat durf ik zo niet te zeggen.
Het was aan de lezer om de zaak op te lossen. Je kreeg wat feiten en dan moest je een keuze maken.
Onderaan de bladzijde stond dan:
"Als je denkt dat je met meneer x moet praten ga dan door naar bladzijde 7"
"Als je denkt op zolder te moeten kijken ga dan naar bladzijde 10"
Op de bladzijde van je keuze ging het dan verder.
Ik weet nog dat ik vlak voor het eind de zaak rond had maar een foute keuze maakte...ik ging dood.
Dat boek vond ik zo leuk dat ik me afvraag of zo iets nog bestaat of dat ik het boek terug kan vinden.
Ik heb het gelezen rond 1993. Maar hoe oud het toen al was durf ik niet te zeggen. Maar het sluit wel alles uit dat na 1995 op de markt gekomen is.
Mijn oude meester kent het boek niet. Ik heb het hem eens gevraagd. Ik heb het in zijn klas gelezen. Groep 7 of 8 (ik had hem beide jaren) Maar hij herinnert zich het boek niet. Hij heeft het inmiddels ook niet meer. En het staat ook niet ergens anders in de school, ik mocht kijken :-)
Alle hulp is welkom. Ik zoek het al jaren.
Ben je er ondertussen al achter?
Ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek. In mijn basisschool tijd leende we deze boekjes bij de bieb. Was een serie genummerd. Dacht met rode kaft. En in mijn beleving waren ze toen al gedateerd.
Ik hoor het graag.
Gr. Sandra
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.