Wat is de titel van dit jeugdboek?
Ik ging vroeger wekelijks naar de bieb voor boeken. Ik heb toen ik tussen de 9 en 12 jaar was (1990 - 1993) een keer een heel spannend boek meer naar huis genomen.
De voorkant en achterkant was heel normaal. Commerciele kaft, met op de achterkant een omschrijving van een verhaal wat in dat boek zou staan (geen idee meer, wellicht over een tweeling of twee vrindinnen). Vervolgens, na 3 paginas en midden in een zin, houdt het verhaal abrupt op.. dan staat er zoiets als "stop, lees niet verder" dit is niet het boek wat je denkt dat je gekocht hebt..." vervolgens komen er nog een aantal waarschuwingen en daarna begint er een enorm spannend en "geheim" verhaal.
Het verhaal was soms doodeng (vond ik) en een stuk wat ik me nog DENK te herinneren is dat er een slagerij was waar mensenvlees in de worsten werd verwerkt.. maar het is allemaal heel vaag in mijn herinneringen.
Wie weet de titel of auteur?
ben benieuwd naar het antwoord!
Dus het ging helemaal niet meer over die twee meisjes (of 1 meisje). Er begon gewoon een nieuw, eng verhaal (terwijl het beloofde verhaal gewoon een simpel, vrolijk avontuur ging zijn). In het enge verhaal kwam een griezelige oude dame voor, dat weet ik nog. Op het einde verdween die in een schilderij, waarop je haar nooit zag bewegen maar als je wegkeek en terug stond ze op een andere plek op het schilderij. En het mocht aan niemand doorverteld worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.