Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kilometer is van de Shire naar Rivendel?

Ik ben in de Ban van de Ring weer eens aan het lezen. Hoewel er wel is op te maken hoelang er gereisd werd valt me op dat er nauwelijks afstanden genoemd worden.
Nu vermoed ik dat er mensen zijn die dit al eens eerder hebben uitgezocht of minsten een onderbouwde mening hebben. Vandaar mijn vraag: Hoeveel kilometer is het van de Shire naar Rivendel? En dan wil ik ook gelijk weten hoever het is van Rivendel naar Mount Doom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Daar is een mooi PDF-document van, te vinden op de volgende locatie:
http://www.merp.com/downloads/miscellaneous/middle-earth_distances_table.pdf

Toegevoegd na 6 minuten:
Is niet echt een antwoord op je letterlijke vraag.
Van Bywater in The Shire naar de ingang van Rivendel is het 412 mile (zo'n 660 km).
Van Rivendel naar Mount Doom staat niet in de pdf, die heb ik elders voor je gevonden, in het engels, sorry:

"The distance from Rivendell to Mount Doom is ~600 miles, as the crow flies, and a little over 1000 miles by the route they actually took (Rivendell -> Moria -> Lorien -> Rauros -> Ithilien -> Minas Morgul -> Mount Doom). Those numbers are inexact and come from me measuring the map in my copy of LotR with a tiny 6-inch ruler and then multiplying by the scale bar, so I may be off by a bit."

http://www.tor.com/index.php?option=com_content&view=blog&id=20712
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bijgesloten tabel zijn afstanden tussen bepaalde punten terug te vinden in Middle Earth.

Volgens dit is het van The Shire (de brug) naar de ingang van Rivendel 663km
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image