Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vroeger had ik een boekenreeks. Ik weet de titels en de auteur niet meer. Weten jullie hoe deze boeken heten die ik zoek?

Het waren redelijk kleine en dunne boekjes. Volgens mij was het fantasy. Het waren er een stuk of 5? En elk had een ander kleur, donker rood, donker blauw, donker groen.. Het ging over een groep personen, en ook op elk boek stond een ander persoon op de kaft 'centraal', diegene stond ook op de rug van het boek. Verder weet ik er dus helemaal niets meer van, maar weet dat ze toen te lastig te begrijpen waren en nu wil ik ze graag nog eens lezen, maar heb ze niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer vroeger?
Amadea
12 jaar geleden
Precies, JanLast, wat is voor de gast "vroeger"? Als hij 16 is kan het twee jaar geleden zijn, maar is hij 60 dan kan het ook veertig jaar omvatten.... Uit welke tijd dateren die boekjes, is het jeugdmateriaal of voor volwassenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een beetje een idee waar de verhalen over gaan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Medler misschien, was één persoon die verschillende avonturen als detective beleefde. Denk rond 1985 in de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zouden "de duivelsprinsen" kunnen zijn, van Jack Vance
De Duivelsprinsen (Demon princes) is een romanreeks in vijf delen van Jack Vance. In de reeks wordt beschreven hoe de hoofdpersoon Kirth Gersen wraak neemt op de vijf aartsmisdadigers, de duivelsprinsen, die in zijn jeugd zijn hele dorp uitgemoord hebben, met uitzondering van zijn grootvader en hemzelf.

Elk van de delen beschrijft hoe hij met veel flair, list en inventiviteit een duivelsprins opspoort en ombrengt.

De Sterrekoning (Star King, 1964)
De Moordmachine (The Killing Machine, 1964)
Het Paleis van de Liefde (The Palace of Love, 1967)
Lens Larque (The Face, 1979)
Het Boek der Dromen (The Book of Dreams, 1981)
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Is het niet de vlinderreeks? Dit zijn boeken die allemaal over verschillende personen gaat, maar deze personen zitten wel bij elkaar op school. Het is alleen geen fantasy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het de reeks "Macht van het zwaard" zijn? Dat gaat over vier tovenaars en heeft volgens mij ook vijf delen, waarvan de eerste vier over één tovenaar gaan met ieder hun eigen kleur (groen, blauw, rood en zwart[?]). Die boeken zijn alleen niet zo dun, wel fantasy. ;-)

Groetjes,
Amfi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding