Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn populaire boek(en) (reeksen) in de categorie fantasy/avontuur/oorlog/actie?

Denk hierbij aan Harry Potter, Game Of Thrones, The Hunger games, Twilight etc.

Toegevoegd na 21 minuten:
Én science fiction(in de vraag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je van fantasy houdt en voorlopig niet klaar wil zijn met lezen, kun je de 'Rad des tijds' boeken van Robert Jordan lezen. HEEL veel delen, niet allemaal even goed, maar ik heb het tot deel 6 volgehouden.
Raymond Feist schreef de Riftwar-boeken. Ook grotendeels 'goed voer'.
Een heel stuk ouder maar niet minder leuk: Amber van Roger Zelazny.
Als je niet vies bent van science fiction, kan ik je alles van Peter F. Hamilton aanraden. Hij heeft zelfs een serie (de Void-boeken) waarin hij SF en Fantasy heel leuk weet te mixen.
En de SF van Alastair Reynolds is ook heerlijk avontuurlijk en vol actie.
Als je van dystopieen zoals The Hunger Games houdt: Gone, maar ook het originele Nederlandse 'Koepels' van Mariette Aerts (voor jongeren).

Zo, nu ben je wel weer een half jaartje onder de pannen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Levende schepen, schijfwereld, moordenaarsleerling
anneliez
12 jaar geleden
De wetten van de magie bijvoorbeeld.. Daar heb je een hele serie van, heeft een beetje weg van THE lord of THE rings. Van Terry goodkind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grijze jager serie van 12 boeken, ik heb aleen het ertste boek gelezen maar erg leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees eens Robert Ludlum, Stephen King, Lee Child, Jack Vance, Robin Cook enz.
Kijk eens op Crimezone.nl
Veel leesplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wat minder van de Fantasy reeksen, maar een grote fanaat van SF, en als ik kijk naar je interesses in je profiel, dan waag ik een gokje en geef ik je adviezen die daarin passen (althans, dat hoop ik!)

De beste schrijver van harde SF (computers, techniek, relatie mens-machine, de toekomst van de mens...) is naar mijn mening Gregory Benford. Hij is ook meervoudig winnaar geweest van de belangrijkste prijzen in SF en Fantasy (Nebula, Hugo, Locus...), en Benford zelf is een topwetenschapper in het Jet Propulsion Lab in USA.
Zijn beste boeken zijn naar mijn idee de reeks van de 'The Mech wars'. Zie de link voor de titels (gewoon in het NL's verkrijgbaar)
http://www.boekbeschrijvingen.nl/benford-gregory/benford.html

Een van mijn favorieten allertijden is de serie van Ender, van Orson Scott Card (ook een van de weinige schrijvers die alle grote prijzen in de SF heeft gewonnen) Superspannende boeken met eersteklas beschrijving van de mens-machine-alien relaties, ijzersterke personages... een echte topper!
http://www.boekbeschrijvingen.nl/card-orson/card.html

Dé klassieker in de categorie is een oude reeks van boeken. De eerste boeken komen uit de jaren 50, en de laatste uit de jaren 80, maar laat je hierdoor niet afschrikken, want die blijven zó goed...! Dat is de Foundation-serie (samen met de Empire-serie) van Isaac Asimov. Omdat het oude boeken betreft is het niet in alle winkels verkrijgbaar, maar zonder probleem via Internet (lange leve Amazon!)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isaac_Asimov#Foundation

Er zijn uiteraard vééél meer, maar deze zijn de 3 reeksen die ik de allerbeste vind die ik ooit gelezen heb.

Veel leesplezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het lijstje aan te vullen twee spiksplinter nieuwe series à la Hongerspelen; Inwijding (Veronica Roth) en Legend (Marie Lu) van beide alleen nog 1 deel uitgegeven.
Fantasy/Magie; Het Nachtcircus (Erin Morgenstern) in alle opzichten magisch!!
- Deze antwoorden vanochtend ook al op een andere, helaas verwijderde vraag gegeven maar de kracht van iedere goede reclame zit em in de herhaling!! Veel leesplezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing