Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is dit boek zo duur ?

The Triune brain in evolution van Paul D. MacLean.
255 euro voor 700 pagina's lijkt me wel erg veel
Op amazon.com is ie zelfs nog duurder.

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-triune-brain-in-evolution/1001004000794875/index.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wellicht omdat dit een zeer vooraanstaande wetenschapper is op een onderwerk waar nog niet zoveel over bekend is. Zijn werk is zeer vooruitstrevend en wordt door veel collega's als leidraad gebruikt.
Daar mag hij wel enige eer aan behalen met zijn boek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat 't een groot, dik boek is met een kleine oplage.

Veel krijgen voor je geld = duur.
Iets zeldzaams kopen = duur.
Beide factoren samen = extra duur :).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het voor onderzoekers een "must have" is, en dat dat de prijs verklaart. 93% van de mensen die het boek op Amazon zochten hebben het ook gekocht, en dat is voor zo'n duur boek wel een *heel* hoog percentage.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk omdat die waardevol informatie bevat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kennelijk hebben mensen zoveel geld over voor dit boek en willen de schrijven en de uitgever zoveel geld voor het boek hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn vele dure standaardwerken. Kleine oplage, veel inspanning verricht voor het schrijven. Het moet links om of rechts om zinvol zijn om een boek te schrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij heeft veel onderzoek moeten doen om het boek te kunnen schrijven. Dat kost geld en wordt doorberekend in de prijs van het boek, maar als het een goed en heel uitgebreid handboek is dan is het dat ook wel waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een hardcover en het is vakliteratuur.Bij Springer is het denk ik goedkoper.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord