Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is de nieuwe directeur van Zwijnstein?

In het laatste hoofdstuk van het laatste boek staat er '19 jaar later' , wordt er ook ergens bekend gemaakt wie de nieuwe schooldirecteur is?
Ik heb het boek net voor de 4e keer uitgelezen maar ik vind het nooit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat niet miss piggy???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nou er is geen nieuwe schooldirecteur?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat slaat echt helemaal nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Als jij het niet kan vinden (en je bent vast niet blind), misschien is er dan inderdaad geen nieuwe? Staat het niet in een eerder boek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet want het is een toekomstverwijzing.
Wat jullie zeggen betekent dus eigelijk dat de school geen plaatsvervangende directeur heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet in het boek staat dan is er geen directeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet in het boek staat weet je niet WIE de directeur is, dat is wat anders dan dat er geen is (stel dat zweinstein had bestaan he ;-))! Anders zou Kruidenkunde het enige vak zijn wat nog gegeven wordt (door Marcel Lubbermans) want dat is de enige die met naam genoemd wordt.
Het is 19 jaar later, dus de kans is groot dat de hele staf van de school inmiddels vervangen is door nieuwe docenten.
Inclusief het schoolhoofd want Snape en Dumbledore zijn natuurlijk weg.
Dus mevrouw Rowling heeft het aan jou overgelaten om daarover te speculeren :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 (sjoetseg... geen bijbaantje dus deze vakantie!!)
Ik denk professor anderling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag gaat niet om wat jij denkt. Het gaat om feiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij weet het antwoord anders ook niet !!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoog sliep uit gehalte hier.
misschien moet je even in de regeltjes neuzelen van GV?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom mag ik niet zeggen wat ik denk ?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin al die minnen?!
Er word niet duidelijk in het boek aangegeven WIE de directeur is, behalve Anderling.
Waarom dan al die minnen?
Natuurlijk, het is speculeren maar jullie komen ook niet met betere ideeën Van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een -. Het gaat inderdaad niet om wat men denkt, het gaat hier om wat men eventueel weet. Anders kunnen we net zo goed een stemming gaan houden over wie de nieuwe directeur zou moeten zijn.
Het staat er niet in en het is 19 jaar later. De focus ligt op Harry, Ron en Hermelien. Wat er met de school gebeurd is van ondergeschikt belang.

Toegevoegd na 1 minuut:
niet in het boek moet het zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de engelstalige potter-wiki is het Professor McGonagall (Anderling in de nederlandstalige versie van het boek).

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Headmaster
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens die bron is McGonagall het juist niet. De laatsten in de rij zijn: Albus Dumbledore (1996-1997)
Minerva McGonagall (Acting) (1997)
Severus Snape (1997-1998)
Minerva McGonagall (1998-sometime before 2009)
Headteacher (before 2017-?) Als je op McGonagall klikt, kun je ook zien dat ze tenminste 10 jaar heeft gediend en voor 2017 al met pensioen was. 19 jaar later moet er dus al een ander persoon de leiding hebben. Maar dit is slechts afgaande op je bron. Ikzelf heb geen Potter-kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar het boek eindigt met de dood van Snape, die de laatste periode van het boek Headmaster geweest is. Hij is opgevolgd door McGonagall (Anderling). Dat was dus de nieuwe hoofdmeester.
Wie haar na haar pensioen opgevolgd heeft, staat nergens beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is dan dus "is niet bekend". Maar goed, wat kan mij 't eigenlijk schelen :P
nee. Ik heb vandaag voor de 2de keer de film gezien in 3D, en daar laten ze het niet zien. Dan vertrekken de kinderen van Harry,Ron en Hermelien in de trein en dan is het gedaan. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de allerlaatste regel van onderstaande link staat dat professor Anderling wel schoolhoofd van Zweinstein wordt, maar hoe lang dat duurt blijft onduidelijk. Dus of ze het nog is over 19 jaar... ik denk van niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding