Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een Nederlandse vertaling van het boek "The Jewel of Medina" verkrijgbaar?

Ik wil dit boek graag lezen, maar kan het niet vinden. Weet iemand er meer van? Het zal toch niet zo zijn dat er geen uitgever het aandurft? We kennen toch geen censuur hier?

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.elsevier.nl/web/Dossiers/Censuur-in-Nederland.htm

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat hoeft niet te maken te hebben met censuur hoor ; in Nederland wordt in de regel meer en discutabeler werk uitgegeven dan in onvoorstelbaar veel ook moderne westerse landen. Maar het is maar een piepklein taalgebied, en het aanbod aan boeken is onvoorstelbaar groot. Zelfs van populaire schrijvers is of wordt nog lang niet alles vertaald, en soms moet je echt jaren en jaren wachten. Dit boek staat/ stond voor augustus 2008 in de Engelse versie ; tel daar dus nog maar gerust een jaar bij op.

En soms komt het nooit; als een uitgever verwacht geen groot genoege oplage te kunnen slijten, begint hij er niet aan. Vaneen hetze of een rel zijn ze echt niet vies; betere reclame voor hoge verkoopcijfers kun je niet hebben. Maak je dus maar niet druk om censuur. Maar als je echt alles wilt lezen, kun je jezelf beter aanleren engelse boeken te kunnen lezen. Valt in de praktijk best mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien zoek ik niet goed genoeg (kan het me niet voorstellen :-) ) maar ook ik kan geen Nederlandse vertaling vinden.
In Italië, Spanje, Hongarije en Denemarken zijn de rechten voor de vertaling al gekocht. Misschien ondertussen nog in wat meer landen maar Nederlands in ieder geval niet.

Toch angst van de uitgevers hoor..ze willen geen slechte naam krijgen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing