Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat bedoelen ze met de volgende zinnen?

ik wil heel graag een manuscript toe zenden, maar ik snap een paar zinnen niet die ze op de site zetten, die zinnen zijn vragen die je moet beantwoorden voordat je je manuscript toestuurt,
•Als je het op enkele regelafstand instelt, en de letter op 11 punten, hoeveel pagina’s A4 beslaat het dan?

•Kunnen mensen uit bepaalde groeperingen, of individuen aanstoot nemen aan onderdelen uit je manuscript? Zo ja, om welke individuen groep of groepen gaat het dan en waarover zouden ze kunnen vallen? (deze vraag is zeker niet bedoeld om je manuscript te kunnen afwijzen, maar om ons te helpen je manuscript goed te doorgronden)

wie o wie kan mij hierin helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De regelafstand kan je zelf instellen in je tekstverwerker, gewoonlijk staat deze op 1, maar voor sommige opdrachten is het soms noodzakelijk deze te veranderen.

Wat betreft je tweede vraag: Ze willen graag weten of er mensen of groepen zijn in je manuscript waar mogelijk kritisch of 'negatief' over wordt gesproken. Stel je schrijft een boek over een Nederlandse jongen die in contact komt met de Arabische cultuur doordat hij op vakantie een Turks meisje ontmoet. Dan kan het zijn dat bepaalde mensen (misschien van Turkse afkomst) de manier waarop jij het vriendinnetje van je hoofdpersoon neerzet, niet vinden passen bij hun beeld van 'het Turkse meisje'. Hierdoor kunnen ze denken dat je hen 'belachelijk' maakt of ze misschien niet begrijpt. Als je een boek schrijft is de kans vrij groot dat er bepaalde mensen of groepen worden aangesproken of verbeeld op een manier waar jij je niet van bewust bent (zijn de vrouwen bijvoorbeeld typisch 'huisvrouw' in jouw manuscript, dan kunnen vrouwen zich hierdoor misschien gekleineerd en ongeëmancipeerd benaderd voelen.)

Als jouw boek geen specifieke groep mensen portretteert of beaschrijft zou ik mij echter geen zorgen maken over die tweede vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het afdrukt op A4 papier, nadat de regelafstand ingesteld is op enkele regelafstand (Word, opmaak, alinea) en de lettergrootte op 11.
De tweede vraag lijkt me meer een kwestie van voldoende levenservaring, inzicht en gezond verstand.
Laat het zo nodig door zo iemand lezen.
Moet lukken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanstoot nemen, houdt in dat men zich ergert of zich beledigt voelt door jouw text.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelafstand = de afstand tussen de regels, keuze uit enkel, anderhalf en dubbel. 11 punts letter is het formaat.
De vraag hoeveel pagina's A4 het document dan beslaat is niet te beantwoorden, ze vragen je in feite een berekening te maken hoeveel bladzijden het boek zou bevatten, maar dan is ook van belang welk lettertype, uitspatiëring en bladspiegel er in het spel zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image