Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is een kleine verpakking duurder?

als ik een kleine verpakking koop van bv en pot groente of appelmoes betaal ik in verhouding meer dan dat ik een groot verpakking koop. terwijl ik minder krijg , de verpakking kleiner is en men er meer van kan vervoeren in een aanlever auto. dat is toch raar? ik woon alleen en moet steeds een groot verpakking kopen en de helft weg geven . dat is wel leuk voor de ontvanger maar niet voor mijn portomonee. waarom is het duurder een kleinere verpakking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

meer kopen = kwantumvoordeel. is overal.
reden: grotere hoeveelheden verkopen is goedkoper voor de verkoper.
stel je koopt 2x 100g of 1x 200g. 2 potjes van 100 gram moeten dus ook 2x worden ingepakt, kost meer verpakkingsmateriaal, is zwaarder bij het vervoer(vanwege die verpakking), moet 2x in het schap worden gezet, moet 2x over de kassaband.

hoop dat ik je vraag zo heb beantwoord?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk is het logisch dat kleinere verpakkingen duurder zijn. In verhouding zijn de kosten om ze te maken veel hoger. Stel je hebt 2 kleine glazen potjes groente die net zoveel wegen (qua inhoud) als 1 grote pot. Je hebt meer verpakkingsmateriaal nodig voor de kleine potjes (test maar eens hoeveel het glas van 2 kleine potjes wegen in vergelijking met 1 grote), maar ook meer arbeidsuren om ze te maken. Het transport is ook duurder. Zeker, je kunt er in aantallen meer meenemen in je vrachtwagen, maar in totaal qua inhoud minder. Immers 2 kleine potjes zijn qua formaat niet gelijk aan 1 grote pot (1 extra deksel, 1 extra bodem enz).
Dus voor een leverancier is het goedkoper om een grotere pot te maken, dus in verhouding zal de prijs daarom ook lager zijn.
Daarnaast geeft je aan dat je van een grote verpakking steeds de helft moet weggeven. Kan je die dan niet gewoon de volgende dag gebruiken of invriezen? Dat is wat ik meestal doe als ik een te grote portie heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing