Hoe ingredienten omrekenen naar bakvorm?
Ik wil metale bakvormen bestellen van Aliexpress en ik gebruik voornamelijk ingredienten van deleukstetaartenshop. Ik wil de beschreven hoeveelheden aanhouden voor het beste resultaat. Echter zijn de beschreven inhouden per bakvorm vanaf 6 inch. Kan iemand voor mij berekenen hoeveel ik nodig heb voor 4 en 5 inch?
Ik heb een foto toegevoegd! Wie kan voor 10x4cm en 12.5x5cm omrekenen? Ik kan echt niet rekenen, mijn dank is groot!
Reken even mee.
Pak diameter 15 cm(1,3L) en diameter 30 cm(5,2L).
1,3L x 4 = 5,2L (de liter maten kloppen met de opgegeven maten dus dat is prima MAAR).
Je zou dan zeggen dat 20-25 personen ook door 4 moet delen. Dus 5-6 personen voor 1,3L.
ECHTER zegt de tabel bij 1,3L=6-8 personen (24-32 personen als je het maal 4 doet). Ook het aantal ml water klopt niet zou ik denken. 20ml vs 50ml zou natuurlijk 20 vs 80 moeten zijn (of 12,5 vs 50 ml).
Zelfde met het aantal gram biscuit ook met een factor 2,5 verschil ipv 4. Misschien denk ik verkeerd. Maar iig is geen van de gegeven berekeningen tot nu toe correct imo.
Elke keer lijkt er een factor ~2,5 aangehouden te worden tussen de twee in plaats van een factor 4, die qua oppervlakte en inhoud veel beter zou kloppen imo.
Kijk daar ga ik al, ik zat te denken aan enkel een bodem.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.