Hoe houd ik energie over voor ontspannende activiteiten terwijl ik 5 dagen per week werk?
Doordeweeks ga ik al op tijd naar bed. Slaap gemiddeld 8 uur per nacht. In het weekend merk ik dat ik toch extra moet bij slapen omdat de werk week mij blijkbaar extra energie kost. Overdag ben ik druk met huishouden en boodschappen want doordeweeks is hier geen gelegenheid en energie voor. s'avonds heb ik dan geen energie meer over voor ontspanning zoals een hobby of vrienden bezoeken. Mijn leven bestaat een aantal maanden al grofweg uit enkel werken eten slapen en huishouden. Meer niet. Dit vind ik jammer. Hebben jullie tips zodat ik toch nog energie overhoud voor mijn vrienden en hobby's? Ik zou zo graag weer willen zingen in het koor. Alleen dit duurt tot 22.30 uur en is voor mij dan alweer te laat.
Heb al overlegd om minder te gaan werken maar dit kan niet in mijn huidige baan helaas. Ik heb deze baan nog niet zo lang.
Kijk waar je tijd/energie op kunt besparen, is een hulp in de huishouding een optie?
Bij mij helpt het het meeste om een uitgebreide douche te nemen.
Maar een ander krijgt energie van sport/beweging of juist van meditatie of in de tuin wroeten etc.... dat is een kwestie van proberen wat bij jou helpt. Verder kan ik je aanraden om huishoudelijke klussen wat te verdelen over de week. Kleinere klussen doordeweeks in de avond; grotere in het weekend/op vrije dagen.
Dan heb je in het weekend geen onoverzichtelijk grote berg van klussen en dan heb je tijd en energie over voor wat leukers.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.