Hoe kun je een dagboek uitbrengen en is dit uberhaupt mogelijk?
Hallo allemaal,
Ik schrijf al van jongs af aan heel erg veel en op dit moment heb ik al 6 notitieboeken/dagboeken volgeschreven.
Ik begin altijd met een groet en de datum en verder schrijf ik wat ik heb gedaan of wat me bijvoorbeeld dwars zat/zit. Ik schrijf dus over mijn dagelijkse leven, maar blik ook tussendoor terug op mijn beperking of ik vertel tussendoor wat over vroeger. Uiteindelijk eindig ik altijd weer met een groet en de eindtijd van het schrijven noteer ik er ook altijd bij.
Ik heb dus al zoveel geschreven dat het mij gaaf lijkt om een boek uit te brengen. Het gaat om een periode van mijn 10e tot en met mijn 18e (wat nu is). Echter heb ik nog nooit zo'n dagboek boek gelezen (op het dagboek van Anne Frank na) en vraag ik mij af of je zoiets uberhaupt kan uitbrengen op deze manier. Of moet ik alles opnieuw 'overschrijven' en er gewoon 1 verhaal van maken en dat ik dan terugblik naar het verleden? Ik kan het nergens echt goed op internet vinden over hoe en wat. Wel lijkt het me dus gaaf om mijn verhaal uit te laten brengen.
Alvast bedankt!
Met o.a. tips voor et indienen van een manuscript
https://novumpublishing.nl/auteur-worden/nieuwe-auteurs.html?gclid=EAIaIQobChMIvZ29qPjd3AIVE853Ch3UegjdEAMYASAAEgIFM_D_BwE
Als je je boek via een uitgever wilt uitgeven, dan wil een uitgever:
a. een goede schrijver
b. een pakkende tekst
c. een doelgroep waardoor het financiële rendement aantrekkelijk is Bij uitgeven in eigen beheer bepaal én regel je alles zelf. Je kunt kiezen tussen papieren boek of digitaal.
Voordeel: je kunt het moment van uitgifte, en dat het uitgegeven wordt, zelf bepalen.
Nadeel: kleine kans dat veel mensen je boek zullen kopen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.