Zijn er modelbouwpakketten (voor de leek) van de eerste locomotieven (rocket, penydarren etc.)?
Mijn zoontje van 3 is grote fan van de eerste (Engelse) locomotiefjes. Daarom zou ik graag een zo'n ding met hem in elkaar willen zetten. Echter, ik heb geen ervaring met zoiets. Zijn er bouwpakketten waarmee ook de leek overweg kan?
Als je daarbij wordt geassisteerd door een kleuter, wens ik je succes. Maar het kind zal geen genoegen nemen met de tijd die je er in moet steken wil het goed worden. Pas op een leeftijd van 10/12 jaar zijn ze geconcentreerd genoeg om ze hiervoor te motiveren.
Deze modellen worden in elkaar gezet met sneldrogende lijm, in het beste geval seconde-lijm. Daar mag je geen kind mee laten werken. De wielen, een van de meest secure werkjes is echt onmogelijk uit te voeren door een kind van drie. @Henkfranken: ik stuur je in een PB de link naar naar de site van een groot modelbouwer. Misschien kan je daar wat inspiratie opdoen.
Ga eens naar Houten, naar de treinenbeurs, Daar staan de importeurs en de privé-handelaars. Een Eldorado voor de liefhebber.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.