Mag ik met een kruisboog schieten in de achtertuin?
Iemand zei net tegen me dat zijn vriend zelfmoord heeft gepleegd met een kruisboog en ineens dacht ik wow een kruisboog is zo cool. Dus ik keek gelijk op internet wat zo'n ding kost. Daarna of het legaal is in Nederland. Ik wil graag in de achtertuin schieten. Is niet heel groot, maar er staat: 'Met een kruisboog in je achtertuin schieten is alleen aan te raden als je een hele grote achtertuin hebt'. Aan te raden, dus hoeft niet, toch?? En als het niet mag, mag pijl en boog wel?
Toegevoegd na 59 seconden:
Waar ik die informatie gevonden heb: http://www.kruisboogkopen.com/kruisboogschieten/
Ik zou de buren maar ff waarschuwen hun kinderen en huisdieren binnen te houden.
je hebt er nog nooit mee geschoten, dus dat je kan mikken op een doel kan je wel vergeten. en dan is een tuintje klein hoor, als achter de heg ineens het buurjongetje met een pijl in zijn kruin de boel bij elkaar schreeuwt om maar even wat te noemen. dit is geen speelgoed, of een 'oh cool' hebbedingetje. als je al zo denkt over de veiligheid van een wapen zou ik fijn een klappertjes pistool halen bij de blokker als ik jou was, en als je volwassener bent en je verantwoording kan nemen pas na gaan denken over iets heftigers.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.