Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een glazen fles door 2en?

Jaren geleden zag je veel plantenbakjes die opgemaakt waren in een sherrykaraf.Deze waren door de midden gesneden en de bovenkant werdt aan de bodem gelijmd als voetstuk. Ik herinner mij dat je een katoenendraad in de spiritus moest dompelen en deze dan strak om de fles moest doen op de plek waar jij de fles door midden wilde hebben.Dan stak je de draad aan,liet het uitbranden en dompelde de fles in ijskoud water.Als je dan voorzichtig op de draad tikte,viel de fles door midden.Nu had ik een mooie fles en wil daar ook een (bakje) van maken voor plantjes.Maar het lukt mij niet meer.Het is ook al zolang geleden,misschien gebruik ik de verkeerde middelen.Dus mijn vraag is:
Weet iemand hoe het gaat?Moet je in plaats van spiritus,benzine gebruiken?Of neem je een wollen draad?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

zo deed ik dat inderdaad ook... en dan onder water een beetje afvijlen...

ik gebruikte altijd wat kaarsenlont met spiritus, maar een dikke kantoenen draad, enkele malen om de fles gewonden voldoet ook..

soms heeft de fles op het moment dat ie onder gedompeld wordt nog een tikje nodig, maar breken zál die...

liet je de draad wel lang genoeg branden? het glas moet plaatselijk goed heet worden, zodat hij door het temperatuursverschil met het koude water springt...

Toegevoegd na 11 uur:
er bestaan zaagjes voor glas die je in een houder spant net zoals figuurzaagjes...

en dan onder water zagen...

en hier... zijn er ook wat mensen mee bezig geweest...

http://forum.fok.nl/topic/1020294

en via 'glazen fles snijden' in combi met google zijn er ook nog wel wat tips te vinden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toch is dat de goede methode. De fles moet wel goed verhit worden door het brandende touwtje. Kijk maar:
15 jaar geleden
Zagen met een diamantzaag onder water... Zo kan dat ook...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing