Hoe red ik een slecht gebonden boek ?
Ik ben een echte boekenwurm en lees zo ongeveer alles wat los en vast zit. Nu heb ik onlangs een boek (paperback) gekocht dat erg leuk is om te lezen, en ik eigenlijk vast nog wel weer eens zou willen herlezen.
Het probleem is echter dat het boek vol-le-dig uit elkaar valt. Al vanaf de eerste pagina begon het te 'ontbinden' (letterlijk), en inmiddels ben ik op pagina 122, en ALLE gelezen pagina's liggen volledig los. Ik heb notitieblokjes die steviger in elkaar zitten, zal ik maar zeggen. Naar de bladzij wijzen ( of omslaan) is genoeg om de hele bladzij (of een paar) uit de band te laten springen. Het is echt in rap tempo een losbladig systeem aan het worden.
Het gaat om een bijzonder goedkoop boek, (een euro) dus opnieuw laten inbinden is geen optie. Wat zou ik ZELF het beste kunnen doen om het boek een beetje bij elkaar te houden, zijn daar materialen / manieren voor ?
Normaliter plak ik een losse bladzij in met plakband, maar dit gaat om een boek van 800 bladzijden, waarvan ze dus ALLEMAAL zonder uitzondering loslaten.....
(Omruilen bij de winkel is ook geen optie ; ALS ze al meerdere exemplaren zouden hebben, zijn die ongetwijfeld van de zelfde abominabele ' kwaliteit' . )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.