Zelf een col breien, niet als sjaal o.i.d. maar gewoon voor binnen, met kabels en moet 'krullen'!
Ik wil zelf een col breien. Niet voor buiten als plaatsvervanger voor een sjaal, maar gewoon voor op het werk, voor binnen dus als accessoir over een shirtje of jurk! Graag wil ik een donkergrijze. Het moet wel een beetje dikke wol zijn, niet dat ik zo'n dunne col krijg of ligt dit aan de dikte van de naalden..? Ik wil ook kabels in de col verwerken, misschien dat de col daardoor al iets dikker lijkt?
Verder moet de col niet strak om m'n nek heen zitten, maar gewoon een beetje loshangen, net zoals een ketting zeg maar.
DUS:
Wat is het handigst? Een rondbreinaald of gewone naalden? Welke naalddikte is het beste?
Heeft iemand een patroon waar je een col mee kan breien die aan mijn wensen voldoet? En welke wol is het best, gewone wol van de Zeeman of Kruidvat? Zou dat kunnen?
Alvast bedankt!!
Toegevoegd na 17 minuten:
Met krullen bedoel ik dat het gebreide stuk best wat over elkaar heen mag vallen als het om je nek zit. Maar dit krijg je denk ik al snel als je de col zo lang maakt dat 'ie een beetje kan hangen.
Oja.
Wat zijn goede afmetingen voor een col die ik dus wil laten hangen?
Toegevoegd na 57 minuten:
De kabels moeten wel verticaal lopen (bekeken vanuit de 'draagstand') dus van je kin naar je buik (in die richting)..!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.