hoe kiezen uit meerdere talenten?
ik ben best creatief: ik kan schilderen, schrijven (poezie en proza), tekenen, interieur inrichten op een heel originele manier, houtbewerking, theater schrijven en spelen, zeer goed verhalen vertellen, enkele instrumenten bespelen, siersmeden enz.
Maar doordat ik zoveel kan en wil, kan ik niets perfect. Ik blink in niets uit volgens mij, alhoewel velen zeggen dat dat juist wel het geval is en dat ik alles ontzettend goed kan. Enkel over mijn schrijven en vertellen ben ik zeer tevreden, de rest is volgens mij middelmaat en dat frustreert me wel een beetje
Ik kan ook zo moeilijk kiezen : als ik het één doe kan ik het andere niet doen.
Misschien heeft het te maken met het feit dat ik tijdens mijn jeugd van al dat hierboven helemaal niks mocht doen. Integendeel : als ik ergens in uitblonk, kreeg ik te horen dat ik niet moest denken dat ik boven mijn vader zijn kop zou moeten uitgroeien. Ik won bv. een zilveren medaille voor hoogspringen en moest prompt stoppen met atletiek. Ik won een literatuurprijs als jongere: ik mocht niet naar de prijsuitreiking en toen ze de prijs kwamen brengen schopte mijn moeder ze de deur uit en wierp de prijs weg (enkel het geld hield ze bij zich). Ik heb één jaar muziekschool mogen volgen: in de eerste semester haalde ik 98/100. In de tweede semester staakte het openbaar vervoer onverwacht en mijn vader wilde me niet wegbrengen (het was 20 km. van ons huis, dus de fiets was geen optie). Zo heb ik nog 100 voorbeelden denk ik...
Wat te doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.