Hoe puzzelstukjes controleren of ze passen?

Ik ben nu bezig met een puzzel van 1000 stukjes. Ben inmiddels bijna klaar er ontbreken alleen een paar plekken alleen de puzzelstukjes die ik nog over heb passen daar allemaal niet…. Dus dat zou betekenen dat er op een andere plek een stukje zit die lijkt te passen, maar toch niet past. Heeft iemand tips hoe je makkelijk in een puzzel kan zien welk stukje wel past en welke niet?

Antoni
9 maanden geleden
@GwnSaartje, misschien lukt dat als je 'langs' de puzzel kijkt, dus bijna met je hoofd liggend op de puzzel en dan zoekt naar oneffenheden? Het zou kunnen dat de bovenkant bij sommige stukjes opvallend anders glanst dan de stukjes eromheen, of dat je andere opvallende dingen ziet waardoor duidelijk wordt dat er een stukje verkeerd ligt.
ronron1212
9 maanden geleden
Stukjes moeten niet alleen passen ze moeten aansluiten op de stukken die er al liggen het plaatje moet doorlopen. Dus dat wordt gewoon zoeken

Geef als eerste antwoord