Kun je een dekbed van wollen dekens maken, en zo ja, hoe? (zie uitleg)
Ik wil eigenlijk een wollen dekbed kopen, omdat het 4-seizoenen dekbed dat nu in gebruik is -van kunststof, dus wel te wassen- niet warm genoeg is. Bedacht ineens dat er nog meerdere wollen dekens liggen... in reserve. Zou je daarvan een dekbed kunnen maken, zo ja, hoe en wordt/is het dan niet veel te zwaar? Punt (probleem?) is dat het 1.persoons dekens zijn en de bedoeling is een 200x200cm dekbed te vervaardigen.
Iemand ideeën?
Omdat dekens altijd op de grond rollen, daarom destijds ook overgestapt van 1-persoons naar 2-persoons. (Onrustig slapen/woelen.) Waarom niet wollen dekbed kopen?
a) nu in de reclame 80euro en als het dekbed goed is, prima
b) 80euro is een hoop geld. Ik zeg niet duur, nee, veel geld, ja dat wel Waarom dekbed maken?
Als je al wollen dekens hebt, waarom dan niet gebruiken als het kan? Vraag is, kan het en werkt het? Inderdaad, verschuiven. Of gewoon maar weer als wollen deken gaan gebruiken? Dan misschien 2 aan elkaar naaien en een enorme deken hebben of 2 op elkaar, was vroeger in de winter ook nodig, 2 wollen dekens op bed. Onverwarmde slaapkamer, raam open. Dubbellaags betekent dan 4 stuks aan/op elkaar? Wat kan en wat is praktisch haalbaar? dat is de vraag:) Of toch geen nieuw dekbed, maar wel 2 wollen dekens aan elkaar genaaid en op het dekbed leggen? kan ook nog. Trouwens, is een dubbele wollen deken nog wel te stomen, of te groot?
Dit advies ooit geplukt uit een kampeergids.
Wij kamperen altijd bij temperaturen tussen 3-35 graden (je leest het goed, bijna vorst. :)) . Hebben ons eigen dekbed mee en als het te koud is (we liggen dus op luchtmatrassen op de grond), dan is een fleece deken over het dekbed genoeg om warm te slapen. Neem dan wel een behoorlijke fleecedeken en niet zo'n vodje van de Wibra/Zeeman. Binnenshuis is dit zeker genoeg.
Funny, ik ben inmiddels tot dezelfde conclusie gekomen. Ik had nog een hele grote XLL fleece deken en besloot die te proberen: het ei van Columbus. perfect! Merci voor je reactie, het klopt, het werkt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.