Mag je bij HEMA naaktfoto's laten afdrukken?
In verband met een kunstproject moet ik op korte termijn een aantal afdrukken hebben van foto's. Het gaat om foto's waarop naakt te zien is, maar ook bondage en dergelijke activiteiten die als aanstootgevend gezien zouden kunnen worden. In verband met het coronavirus kan ik niet naar het gebouw van mijn studie om te printen.
Mag ik bij HEMA deze foto's laten afdrukken? Of waar zou dit wel mogen/kunnen?
Dit staat in de algemene voorwaarden van HEMA:
5.3 De klant garandeert dat het door hem aangeboden Fotomateriaal respectievelijk de verwerking, bewerking of reproductie daarvan geen inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms) rechten van derden en niet in strijd is met enig wettelijk voorschrift, de openbare orde, de goede zeden of met hetgeen verder volgens regels van ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt. De klant vrijwaart HEMA volledig van alle mogelijke aanspraken als gevolg hiervan. Een Fotobestelling in strijd met bovenstaande zal door HEMA niet worden uitgevoerd.
5.4 Indien door HEMA of door personen die voor haar werkzaam zijn redelijkerwijs wordt vermoed dat op Fotomateriaal strafbare feiten zijn waar te nemen, zal aangifte bij de politie worden gedaan en zal het Fotomateriaal aan de politie worden overhandigd
Het is me hiermee echter niet duidelijk of dit wel of niet mag/kan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.