Kunnen er nog goede foto's met rolfilmpjes die over de datum zijn gemaakt worden?
Ik heb ontdekt dat ik nog 10 rolfilmpjes heb die tht datum 2016 en 2017 hebben. Heeft het nog zin ze vol te schieten en waar kan je ze trouwens nog laten ontwikkelen? Vroeger deed ik dat bij het Kruidvat of Blokker.
Wat zijn de opties.
-10 weggooien (wellicht zonde van het geld)
-10 gebruiken op de gok en daarna er achter komen dat je foto's verprutst zijn.
....
-Of wat nu als je eerst alleen het oudste rolletje(2016) volschiet met een paar leuke foto's die niet van hoge waarde zouden zijn. Deze laat ontwikkelen en dan kijken wat het resultaat is?
Als je dan ziet dat er eigenlijk geen degradatie opgetreden is zou je de gok kunnen nemen dat dat voor alle rolletjes geldt.
Als er wel duidelijk degradatie is opgetreden zou je nog hetzelfde kunnen proberen met 2017. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd een gok.
Filmpjes die over de datum zijn kunnen best nog ontwikkeld worden en afgedrukt. Kan wel zijn, dat er een kleurzweem over de foto's komt. Als je echter de filmpjes na ontwikkelen laat inscannen en op CD zetten kan je ze zelf wat bijwerken in b.v. Photoshop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.