Is Hepatitis A of B ( C ~ D ~ E ) nog steeds zo besmetelijk als vroeger ? Ik heb het niet over aids maar over de lever ziekte.?
Mijn buurman heeft een lever ziekte hij is aardig geel aan het worden.
Maar wij komen geregeld aan de deur bij hem, en de kinderen beschouwen hem als opa.
En veel buren komen bij hem langs op visite en hij maakte altijd fietsen van de buren dat was zijn hobby.
Maar hij kampte al een tijdje met klachten van buikpijn ~ rugpijn ~hoesten ~ hartklachten ~ enz enz.
Toen hij eenmaal bij de dokter terecht kwam werd hij door de malle molen gehaald.
Toen kreeg hij te horen dat hij het aan zijn hart ~ lever ~longen ~nieren ~blaas heeft.
Hij heeft nier en blaas kanker en alsof dat niet erg genoeg is kreeg hij ook nog te horen dat hij het aan zijn lever heeft toen ik dat hoorde schrok ik, ik dacht meteen als het maar geen hepatitis is (a ~ b ).
Want geelzucht is erg besmettelijk, ik weet niet of het geelzucht is, maar toch schrok ik er van.
Toen ik ging googlen naar lever aandoening kwam ik uit op hepatitis en naar mijn idee is hepatitis zeer besmettelijk.
En zo te lezen ook ik zie op google staan Hepatitis B is zeer besmettelijk.
Nu is het afwachten of hij hepatitis B heeft,maar als ik de symptomen lees en zijn klachten weet dan komt het aardig overheen.
Nou wil ik ook weten als de artsen weten dat hij hepatitis b heeft worden wij dan ook allemaal onderzocht ?
En kan je dat ook aan de bloedonderzoek zien als je zelf nog geen verschijnselen hebt ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.